لزوم تدوین یک استاندارد مشخص برای خودروهای برقی
کد خبر: ۴۲۶۰۷ | تاریخ انتشار : ۲۹-۱۱-۱۴۰۲ - ۱۲:۱۳ | نسخه چاپی نسخه چاپی
رئیس انجمن خدمات پس از فروش خودرو تاکید کرد:

رئیس انجمن صنفی خدمات پس از فروش خودرو با اشاره به لزوم برخورداری از استانداردهای مدون در خصوص خودروهای برقی در کشور گفت: هنوز یک استاندارد مشخص در خصوص خودروهای برقی تدوین نشده و نیاز است هر چه زودتر استاندارد لازم در این رابطه تدوین شود.

به گزارش ماشین نیوز ؛ بهزاد پناهی – رئیس انجمن صنفی شرکت‌های خدمات پس از فروش خودرو – در همایش خدمات پس از فروش خودروهای برقی در رابطه با لزوم حرکت به سمت استفاده از خودروهای برقی گفت: اخیرا بحث خودروهای برقی شتاب بالایی گرفته و در وزارت صمت نیز عزمی جدی برای ورود این خودروها به بازار و ناوگان حمل و نقل کشور صورت گرفته است. با این حال متاسفانه هنوز یک هم‌زبانی واحد در بخش خودروهای برقی وجود ندارد و ابتدا باید این همزبانی مشترک، شکل بگیرد.

پناهی افزود: ورود خودروهای برقی به بازار و ناوگان‌های حمل و نقلی کشور اجتناب ناپذیر است و باید از خدمات پس از فروش این خودروها غافل نمانیم.

وی در ادامه به همکاری انجمن خدمات پس از فروش خودرو و شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران (ISQI) اشاره کرد و گفت: طی برخی مطالعات علمی و پژوهشی، بررسی و تحقیقات لازم در خصوص خودروهای برقی و الزامات خدمات پس از فروش آن صورت گرفته و مقرر است نتیجه آن به عنوان پیش‌نویس آیین‌نامه خدمات پس از فروش خودروهای برقی، به وزارت صمت پیشنهاد شود.

رئیس انجمن صنفی خدمات پس از فروش خودرو، در مورد نبود استاندارد و قوانین مشخص در رابطه با استفاده از خودروهای برقی گفت: هنوز در خصوص خودروهای برقی هیچ استانداردی تهیه و تدوین نشده است و دولت باید در خصوص این خودروها و الزامات آن که از نیازهای جامعه است، هر چه زودتر ورود کند تا شاهد یک استاندارد تدوین شده در خصوص خودروهای برقی باشیم.

وی در پایان، به جای خالی سیستم خودرو متصل (connected car) در صنعت خودروسازی کشور اشاره کرد و گفت: سیستم خودروهای متصل یکی از مهم‌ترین بخش‌های خدمات پس از فروش است که با برقراری ارتباط با عرضه کننده و مالک خودرو تمامی نواقص و معایب خودرو را هشدار داده و از ایجاد صدمات بیشتر به خودرو جلوگیری می‌کند که متاسفانه جای خالی این سیستم در صنعت خودروسازی کشور به‌شدت احساس می‌شود.

........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=42607

دیدگاه شما

آخرین اخبار