‌مصرف بنزین با این خودروهای داخلی نجومی می‌شود‌
کد خبر: ۴۲۶۰۹ | تاریخ انتشار : ۲۹-۱۱-۱۴۰۲ - ۱۲:۴۶ | نسخه چاپی نسخه چاپی

به گفته مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش، برای سال آینده، برآورد ما این است که میانگین مصرف بنزین ۸ تا ۱۰ درصد نسبت به امسال رشد خواهد کرد و به ۱۲۴ الی ۱۲۶ میلیون لیتر خواهد رسید.

به گزارش ماشین نیوز ؛جلیل سالاری مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با اشاره به آخرین وضعیت مصرف و تولید بنزین در کشور اظهار کرد: مصرف بنزین در ماه‌های مختلف سال متفاوت است اما به طور میانگین امسال حدود ۱۱۵ میلیون لیتر در روز بنزین در کشور مصرف شده است.

وی افزود: در حوزه تولید باید توجه داشت که در سال جاری دو پروژه تعمیرات اساسی بزرگ در پالایشگاه‌ها اجرایی شد مثلا دو فاز پالایشگاه ستاره خلیح فارس تعمیرات اساسی خود را تقریبا انجام داده است؛ هر فاز این پالایشگاه حدود ۱۴ الی ۱۵ میلیون لیتر در روز بنزین تولید می‌کنند. یا واحد کت‌کراکر پالایشگاه آبادان نیز نیاز به تعمیرات تقریبا یک ماه داشت.سالاری اشاره کرد: همچنین حجم زیادی از تعمیرات انباشته در پالایشگاه‌های کشور در حال انجام است که مانع از حوادث احتمالی شود. اما با همه این شرایط، تولید بنزین کشور را به حدود ۱۱۲ الی ۱۱۳ میلیون لیتر در روز رساندیم که البته از ظرفیت پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها در کنار و به رعایت استانداردها استفاده شد.

خودروها عامل اصلی مصرف بالای بنزین در کشور هستند
مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش گفت: برای سال آینده، برآورد ما این است که میانگین مصرف بنزین ۸ الی ۱۰ درصد نسبت به امسال رشد خواهد کرد و به ۱۲۴ الی ۱۲۶ میلیون لیتر خواهد رسید.
سالاری گفت: خودروها عامل اصلی مصرف بالای بنزین در کشور هستند که با مصرف غیراستاندارد مشکل‌آفرین شده‌اند و به دلیل کندشدن اسقاط خودروها و از رده خارج‌نشدن خودروهای فرسوده، شیب مصرف بنزین سالانه افزایش می‌یابد.
ریفرمیت پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها در تولید بنزین استاندارد است
وی تاکید کرد: برای تولید روزانه ۱۱۳ میلیون لیتر بنزین ما از ظرفیت ریفورمیت پتروشیمی‌ها نیز استفاده می‌کنیم که همانند ریفرمیت پالایشگاه‌ها کاملا استانداردهای تولیدی را محقق می‌کند و بنزن آن زیر یک درصد است. دقت کنید ریفرمیت یکی از مولفه‌های بنزین است و هم در پالایشگاه‌ها و هم در پتروشیمی‌ها تولید می‌شود و از ریفرمیت پتروشیمی‌ها به عنوان اکتان افزا استفاده می‌شود.
سالاری گفت: ما حدود ۱۵ واحد تولید ریفرمیت در پالایشگاه‌ها داریم که بیش از ۶۵ میلیون لیتر در روز ریفرمیت تولید می‌کند که نهایتا به ۱۰۵ میلیون لیتر بنزین تبدیل می‌شود. یعنی ریفرمیت ماده جدید و عجیبی نیست که از پتروشیمی‌ها تولید شود بلکه در پالایشگاه‌ها هم برای تولید بنزین از ریفرمیت استفاده می‌کنیم و یک موضوع طبیعی است.
مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش گفت: در نهایت بنزین تولیدی از ریفرمیت پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها به عنوان اکتان‌افزا توسط نهادهای نظارتی و اداره استاندارد موردبررسی قرار می‌گیرد تا استانداردها را محقق کند. در نتیجه اینکه گفته می‌شود بنزین کشور بی‌کیفیت است گزاره غیرمستند و نادرستی است.
منبع:فارس
........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=42609

دیدگاه شما

آخرین اخبار