آیا سوختگی چراغ هم جزء نقص فنی محسوب می‌شود؟
کد خبر: ۴۳۱۸۶ | تاریخ انتشار : ۱۲-۱۲-۱۴۰۲ - ۹:۱۸ | نسخه چاپی نسخه چاپی

رییس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ گفت: جلوبندی خودرو، میزان فرمان، تایر‌ها و جعبه دنده جزو مواردی هستند که کارشناس می‌تواند با بررسی آن‌ها به نقص فنی موثر در حادثه دست پیدا کند.

به گزارش ماشین نیوز ؛سرهنگ علی اصغر شریفی در برنامه زنده شهر امن گفت: بحث تایر‌ها، جعبه دنده و ترمز‌ها، باطری، فرمان در تصادفات بسیار مهم و نقص فنی آن‌ها حائز اهمیت است.

وی افزود: دقت داشته باشید در تصادفاتی که اتفاق می‌افتد کارشناسان به این قسمت‌ها توجه بیشتری دارند و می‌بینند که این وسیله نقلیه نقص فنی موثر داشته است یا خیر؟

سرهنگ شریفی گفت: نقص فنی موثر یعنی اینکه این خودرو یک ایرادی داشته و راننده به طور مستمر با آن رانندگی کرده، ولی به ان توجهی نداشته است.

رییس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت: جلوبندی خودرو، میزان فرمان، تایر‌ها، جعبه دنده و ترمز‌ها، باطری، فرمان، چرخ‌ها و لاستیک‌ها جزء مواردی است که کارشناس می‌تواند با بررسی آن‌ها به نقص فنی موثر در حادثه دست یابد.

وی گفت: چرخ‌ها و لاستیک‌ها اگر فرسوده و عاج ان‌ها صاف باشد می‌تواند باعث بروز خیلی از تصادفات و انحراف خودرو از مسیر و راه گردد. اگر لاستیک خودرو صاف باشد می‌تواند در طول سفر حوادثی را برای خود راننده و دیگر خودرو‌ها رقم بزند.

سرهنگ شریفی گفت: برف پاک تاثیر مستقیمی بر روی دید رانندگان در حین رانندگی دارد. در جدول رسیدگی به جرایم رانندگی اگر چراغ‌های خودرو مناسب نباشد و یا از کار افتاده و سوخته باشد مصداق نقص فنی محسوب و حتی برای راننده آن نمره منفی تعلق می‌گیرد.

وی ادامه داد: قبل از حرکت حتما چراغ‌های جلو، عقب، چراغ ترمز، راهنما‌ها را بررسی کرده و از سالم بودن آن‌ها اطمینان حاصل نمایید.

........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=43186

دیدگاه شما

آخرین اخبار