غافلگیری یک خودروساز برای برقی‌ها
کد خبر: ۴۳۷۴۱ | تاریخ انتشار : ۲۱-۱۲-۱۴۰۲ - ۱۱:۴۶ | نسخه چاپی نسخه چاپی

شرکت خودروسازی ریویان خودروهای برقی کوچکتر و ارزان‌تر را به نمایش می‌گذارد و برنامه‌های تحویل را تسریع می‌کند.

به گزارش ماشین نیوز ؛ریویان شاسی‌بلندهای الکتریکی کوچک‌تر و ارزان‌تر R۲ و کراس اوورهای R۳ خود را با برنامه‌ریزی برای شروع تولید R۲ در کارخانه فعلی خود در ایالات‌متحده برای تسریع در تحویل در نیمه اول سال ۲۰۲۶ ارائه کرد.

پس از اینکه شرکت اعلام کرد راهبرد جدیدش به صرفه‌جویی بیش از ۲ میلیارد دلار کمک می‌کند، سهام ریوین ۱۳.۴ درصد افزایش یافت و به ۱۲.۵۱ دلار رسید.

قیمت اولیه R۲ از ۴۵ هزار دلار بسیار کمتر از شاسی بلندها و پیکاپ‌های پرچمدار R۱ این شرکت است. این وسیله نقلیه جدید برای موفقیت ریویان در بحبوحه کاهش شدید تقاضای خودروهای برقی به دلیل نرخ‌های بهره بالا، حیاتی تلقی می‌شود. خودروهای برقی معمولاً گرانتر از خودروهای بنزینی هستند.

ریویان قبلاً برنامه‌ریزی کرده بود R۲، نسخه پنج سرنشینه R۱S SUV بزرگتر این خودروساز با بیش از ۳۰۰ مایل (۴۸۳ کیلومتر) برد را در یک کارخانه در جورجیا عرضه کند اما برخی از تحلیلگران نیاز به ساخت این کارخانه را زیر سوال برده‌اند.

ریویان پیش از این گفته بود که R۲ در سال ۲۰۲۶ عرضه خواهد شد اما اعلام کرد که با شروع تولید در نرمال، ایلینوی، برنامه زمانی خود را تا نیمه اول آن سال افزایش می‌دهد. یکی از سخنگویان ریوین گفت، کارخانه ایلینویز، جایی که ریوین ون های تحویل الکتریکی خود را نیز می سازد، می تواند سالانه ۱۵۰ هزار وسیله نقلیه تولید کند.

ریویان در سال گذشته ۵۷ هزار و ۲۳۲ دستگاه خودرو تولید کرد و گفت که رشد امسال ثابت خواهد بود زیرا با کاهش تقاضا و توقف تولید مقابله می‌کند تا به‌روزرسانی‌هایی برای کاهش هزینه‌ها و بهبود حاشیه‌ها انجام شود. ارائه خودروهای برقی مقرون به صرفه در مقیاس کلیدی برای جذب مشتریانی است که هنوز تمایلی به تعویض خودروهای ارزان‌تر خود ندارند. ریویان در اقدامی غافلگیرکننده، R۳ و نسخه قدرتمندتر R۳X را معرفی کرد. قیمت R۳ کمتر از R۲ خواهد بود و پس از آن به بازار عرضه می شود.

طبق گزارش رویترز، فیورانی تحلیلگر شرکت AutoForecast گفت که شرکت او پیش‌بینی کرده بود R۳ در سال ۲۰۲۸ عرضه شود اما او گفت با توجه به اعلام، تولید آن می‌تواند در سال ۲۰۲۷ آغاز شود و قیمت خودرو بین ۴۰ هزار تا ۴۵ هزار دلار باشد.

........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=43741

دیدگاه شما

آخرین اخبار