تاکید عظیمی بر ادامه نهضت کاهش بهای تمام شده تولید و افزایش کیفیت محصولات
کد خبر: ۴۴۰۶۴ | تاریخ انتشار : ۲۷-۱۲-۱۴۰۲ - ۱۰:۵۰ | نسخه چاپی نسخه چاپی

مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو بر ادامه نهضت افزایش کیفیت و کاهش بهای تمام شده تولید محصولات تاکید کرد.

به گزارش ماشین نیوز ؛علیمردان عظیمی در نشست پایان سال با اعضای هیات مدیره و مدیران ارشد ایران‌خودرو، رویکردهای کلان این خودروساز را در سال ۱۴۰۳ تشریح کرد.

وی با بیان این‌که مشکلات کیفیت را باید در شبکه تامین جست‌وجو کرد، گفت: بدون تامین قطعات و مجموعه‌های با ‌‌‌‌کیفیت نمی‌توان انتظار تولید خودرویی با کیفیت را داشت.

عظیمی با بیان این‌که دستیابی به کیفیت ممتاز از اولویت‌های سال آینده تولید خواهد بود، ادامه داد: شرکت ساپکو و معاونت کیفیت ایران‌خودرو که در این شرکت ادغام شده، کیفیت قطعات را با حساسیت و دقت بالایی باید دنبال کنند؛ کیفیت قطعه پیش از تولید و ورود به خط تولید ایران‌خودرو باید نظارت و کنترل شود.

وی اولویت شبکه تامین ایران‌خودرو را بهره‌مندی از توان قطعه‌سازان داخلی برشمرد و تصریح کرد: صرفا در صورتی قطعه از منابع خارجی تامین می‌شود که امکان تولید آن در داخل کشور وجود نداشته باشد.

عظیمی با تاکید بر استراتژی ایران‌خودرو بر استفاده حداکثری از توان قطعه‌سازان داخلی، گفت: در سال پیش‌رو بیش از پیش، کنترل و نظارت جدی بر خریدهای خارجی ادامه خواهد داشت.

وی مدیریت ارزبری محصولات را از رویکردهای اصلی ایران‌خودرو دانست و گفت: هیچ شرکتی در گروه صنعتی ایران‌خودرو حق خرید از منابع خارجی بدون تایید کمیته ضرورت خرید خارجی را نداشته و باید از این طریق مصرف منابع ارزی را به درستی مدیریت کنیم؛ این رویکرد منطبق بر منافع اقتصادی کشور است.

به گفته عظیمی یکی از برنامه‌های مهم ایران‌خودرو که مصوب هیات مدیره است، کاهش بهای تمام شده تولید است که بخشی از آن امسال انجام شده و در سال آینده تا دستیابی به اهداف تعیین شده ادامه خواهد یافت.

وی ارتقای کیفیت در محصول و خدمات پس از فروش را از دستاوردهای مهم ایران خودرو در سال ۱۴۰۲ برشمرد و گفت: آمار خودروهای متوقف در شبکه خدمات پس از فروش بسیار پایین آمده که با یکپارچه شدن حوزه‌های کیفیت ساپکو و ایران خودرو، برنامه‌هایی باید به اجرا گذاشته شود تا مسایلی که سال‌ها گریبان‌گیر صنعت خودرو کشور بوده است، حل و فصل شود.

عظیمی ادامه داد: اعمال استانداردهای ۸۵گانه از اقدامات مهم ایران‌خودرو در سال ۱۴۰۲ بود و در حال حاضر تمامی خودروها به جز پارس که پیش از این عدم امکان اجرای استانداردها روی آن اعلام شده، با استانداردهای ۸۵ گانه به تولید می‌رسند‌.

وی افزود: با این‌که فروش محصولات در سامانه یکپارچه به دلیل این‌که بالاتر از ظرفیت تولید بود، فشار زیادی به ایران‌خودرو وارد کرد، اما در حال حاضر تعهدات معوق کم‌تر از مدت مشابه سال گذشته است و توانستیم این تعهدات را به درستی مدیریت کنیم.

عظیمی از دستیابی به هدف تولید امسال خبر داد و گفت: خوش‌بختانه به همت مجموعه کارکنان ایران‌خودرو و شبکه تامین، خودرو ناقصی از خط تولید خارج نشده است و این امر در شرایطی محقق شده که مشکلات کاهش درآمد شرکت، موانع تامین منابع ارزی و نقدینگی به دلیل عدم استفاده از تسهیلات شورای پول و اعتبار بر جای خود باقی بوده است.

مدیرعامل ایران‌خودرو با تقدیر و تشکر از حمایت‌های نهادهای ذی‌ربط به‌خصوص وزارت صمت از برنامه‌های اجرایی ایران‌خودرو در طول سال، افزود: اهداف ذکر شده، بدون حمایت هم‌دلانه زنجیره تامین و قطعه سازان توانمند کشور و تلاش شبانه روزی و خالصانه تمامی کارکنان خدوم گروه صنعتی ایران‌خودرو، قابل دستیابی نبود.

........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=44064

دیدگاه شما

آخرین اخبار