تولید تسلا در آلمان برای هند
کد خبر: ۴۴۵۸۸ | تاریخ انتشار : ۱۹-۰۱-۱۴۰۳ - ۱۱:۵۷ | نسخه چاپی نسخه چاپی

سه نفر آگاه از برنامه‌های شرکت تسلا به رویترز اظهار کردند که تسلا در کارخانه خود در آلمان برای صادرات به هند، تولید خودروهای فرمان‌راست را آغاز کرد زیرا تسلا با ورود احتمالی به سومین بازار بزرگ خودروی جهان پیش می‌رود.

به گزارش ماشین نیوز ؛دو نفر از این سه نفر که نخواستند نامشان فاش شود، اظهار کردند گروهی از شرکت تسلا اواخر این ماه برای بررسی سایت‌های کارخانه خودروسازی محلی که به سرمایه‌گذاری حدود دو میلیارد دلاری نیاز دارد، از هند بازدید خواهد کرد.

هند در ماه گذشته نرخ مالیات بر واردات برخی خودروهای الکتریکی را کاهش داد و این در صورتی است که سازندگان آنها حداقل ۵۰۰ میلیون دلار در این کشور سرمایه‌گذاری کنند و تولید خود را در سه سال در آنجا آغاز کنند. این اقدام یک پیروزی برای تسلاست که ماه‌ها برای کاهش مالیات لابی کرده بود اما با مقاومت خودروسازان محلی مواجه شد.

یکی از این افراد گفت خودروهای فرمان راستی که به هند اختصاص داده می‌شود، تولید آنها آغاز شده و قرار است تا پایان سال تعدادی خودرو به هند ارسال شود. هنوز مشخص نیست که تسلا قصد دارد کدام مدل را به هند صادر کند. در حال حاضر تنها مدل Y را در کارخانه خود در نزدیکی برلین تولید می‌کند. بر اساس سیاست جدید هند، شرکت‌ها می‌توانند سالانه تا ۸۰۰۰ خودرو با نرخ مالیات کمتر وارد کنند.

تولید خودروهای فرمان‌راست در برلین

برنامه‌های ارسال به هند اولین نشانه تولید خودروهای فرمان‌راست (RHD) در برلین است. کارخانه تسلا در شانگهای، مرکز صادرات اصلی آن که نزدیکتر به بازارهای فرمان راست مانند استرالیا و ژاپن واقع شده است، تاکنون تولید چنین خودروهایی را انجام داده است. تسلا خودروهای فرمان‌راست مدل Y را برای عرضه در بریتانیا از چین وارد کرد و نگفته است که آیا به واردات از برلین روی آورده است یا خیر.

بر اساس گزارش رویترز، این خودروساز سال‌ها به بازار هند چشم دوخته است و مقامات آن طی سال گذشته چندین بار به این کشور سفر کرده‌اند. ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا در ژوئن گذشته با نخست وزیر نارندرا مودی در نیویورک دیدار کرد. تسلا در حال حاضر قطعات را از هند وارد می کند و اکنون به دنبال کاهش منبع یابی از چین و تبدیل هند به یک مرکز تامین منابع بزرگتر است.

........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=44588

دیدگاه شما

آخرین اخبار