این تاکسی، مسافر را فرا می خواند!
کد خبر: ۴۵۴۹۲ | تاریخ انتشار : ۰۷-۰۲-۱۴۰۳ - ۹:۱۵ | نسخه چاپی نسخه چاپی

تسلا تا مردادماه از روبوتاکسی خود با عمر طولانی رونمایی می‌کند. این شرکت در آخرین گزارش درآمد خود، اسکرین‌شات‌هایی از اپلیکیشن روبات تاکسی ارائه کرده است.

به گزارش ماشین نیوز ؛ در ۵اسکرین‌شاتی که از اپلیکیشن‌های این روبوتاکسی منتشر شده‌، عملکرد آن به‌صورت اجمالی توضیح داده شده است.

در صفحه اول اپلیکیشن یک دکمه بزرگ دیده می‌شود که مربوط به فراخواندن خودرو است و یک پیام متنی پایین‌تر برای زمان انتظار احتمالی قرار گرفته است. صفحه بعدی دارای یک نقشه سه‌بعدی با یک وسیله نقلیه مجازی کوچک است که مسیر را به سمت مسافر منتظر دنبال می‌کند. ظاهر این اپلیکیشن بسیار شبیه برنامه تاکسی اینترنتی اوبر است.

یکی از ویژگی‌های این تاکسی روباتیک این است که مسافر درحالی‌که منتظر رسیدن خودرو است می‌تواند آب و هوای خودرو را روی دمای دلخواه تنظیم کند. جزئیات دیگری مانند زمان انتظار و حداکثر ظرفیت مسافر خودرو نیز در این اپلیکیشن گنجانده شده است.

هنگامی که وسیله نقلیه به مبدأ مسافر می‌رسد، نمای اپلیکیشن به مسیر مقصد تغییر می‌کند و سایر کنترل‌ها برای انتخاب موسیقی از سوی مسافر درنظر گرفته شده است. البته هنوز جزئیاتی که به‌طور خاص به ماهیت روباتیک این تاکسی اشاره کند، منتشر نشده است.

ایلان ماسک، مالک شرکت خودروسازی تسلا مدت‌هاست که از احتمال وجود ربوتاکسی می‌گوید و کنجکاوی همه را برانگیخته است. او حتی یک وسیله نقلیه کاملا سرپوشیده را در جریان رویدادی در سال‌۲۰۲۳ که در آن از سومین طرح جامع این شرکت رونمایی می‌شد، به نمایش گذاشت.

سال‌ها قبل، او گفته بود که دارندگان تسلا می‌توانند به‌طور غیرفعال از خودروهای خودران خود با فرستادن آنها برای سوارکردن و پیاده‌کردن مسافران، درآمد کسب کنند. او در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «همچنین می‌توانید تنها با ضربه‌زدن روی دکمه‌ای روی اپلیکیشن تلفن تسلا، خودروی خود را به ناوگان مشترک تسلا اضافه کنید و از آن بخواهید هنگام کار یا تعطیلات برای شما درآمد ایجاد کند که به میزان قابل‌توجهی هزینه‌های شما را جبران می‌کند. حتی گاهی اوقات به‌طور بالقوه بیش از هزینه وام یا اجاره ماهانه است.»

........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=45492

دیدگاه شما

آخرین اخبار