سود هیوندای نصف شد
کد خبر: ۱۰۰۶ | تاریخ انتشار : ۰۵-۱۱-۱۴۰۰ - ۱۰:۴۶ | نسخه چاپی نسخه چاپی

افزایش هزینه مواد اولیه و بالا رفتن حقوق و مزایای کارمندان باعث شده تا سود شرکت هیوندای در سه ماهه پایانی سال گذشته نصف شود.

به گزارش ماشین نیوز ؛شرکت خودروسازی هیوندای کره اعلام کرد که سود این شرکت در سه ماهه پایانی سال ۲۰۲۱ تقریبا نصف شده و نتوانسته انتظارات کارشناسان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برآورده کند.

این شرکت خودروسازی می‌گوید: افزایش هزینه مواد اولیه از یک سو و هزینه‌های مرتبط با حقوق و مزایای کارمندان از سوی دیگر دلیل پایین آمدن سود هیوندای بوده است.

هیوندای که در کنار شرکت کیا موتورز به عنوان متحد خود یکی از ۱۰ خودروساز برتر جهان به شمار می‌رود گفته بین ماه‌های اکتبر تا دسامبر ۲۰۲۱ معادل ۴۵۶ میلیون دلار سود خالص داشته که نسبت به ۹۱۷ میلیون دلار مدت مشابه سال ۲۰۲۰ نصف شده است.

کارشناسان انتظار داشتند که هیوندای در سه ماهه پایانی سال ۲۰۲۱ یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون دلار سود کسب کرده باشد.

کارشناسان هشدار دادند که قیمت مواد اولیه و نبود قطعات الکترونیکی و همچنین اخلال در چرخه تامین لجستیکی به خاطر تبعات شیوع ویروس کرونا باعث خواهد شد تا در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۲ هم شاهد بالا رفتن هزینه‌ شرکت‌های خودروسازی باشیم.

لی جائه ایل،  کارشناس موسسه سرمایه‌گذاری یوجین می‌گوید به سختی می‌توان یک کالای اساسی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ پیدا کرد که قیمت آن افزایشی نباشد و در کوتاه مدت انتظار هیچ تغییری در این مسیر نمی‌رود.

انتشار گزارش هیوندای درباره نصف شدن سودش باعث شد تا ارزش سهام این خودروسازی بزرگ ۲.۶ درصد پایین آمده و شاخص کل بورس کره هم ۲.۷ درصد پایین بیاید.

برچسب ها:, , , ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=1006

دیدگاه شما

آخرین اخبار