افت ۸۰ درصدی فروش خودرو در روسیه
کد خبر: ۱۰۰۸۱ | تاریخ انتشار : ۱۹-۰۵-۱۴۰۱ - ۱۲:۲۲ | نسخه چاپی نسخه چاپی

شرایط اقتصادی ناشی از تحریم ها و جنگ اکراین تاثیرات خود را بر روی صنعت خودروسازی روسیه نشان داده است.

به گزارش ماشین نیوز ؛صنعت خودروی روسیه این روزها به خاطر تحریم‌های شدید با چالش‌های متعددی روبرو شده است که شامل کاهش ۵۱ درصدی تیراژ تولید و افت ۸۰ درصدی فروش خودرو در بازار این کشور می شود. خودروسازان داخلی این کشور عمدتا به مشکل تامین قطعه برخورده و محصولات خود را با حذف آپشن‌های مختلف وارد بازار می‌کنند. اما خبر رسیده که اوضاع شرکت آوتوواز (AvtoVAZ) وخیم‌تر بوده و این کمپانی بزرگ به شماری از کارکنان خود پیشنهاد بازخرید داوطلبانه در ازای دریافت مبلغی معادل ۳,۱۰۰ دلار ارائه کرده است.

بر اساس گزارش پایگاه خبری رویترز، آوتوواز در کارخانه Izhevsk از کارکنان درخواست کرده یا با پذیرفتن مبلغ ۱۸۳,۳۴۸ روبل بازخرید کنند و یا منتظر انتصاب به سمت‌های جدید در داخل همین شرکت باقی بمانند. رقم مذکور معادل حقوق ۵ الی ۷ ماه می‌شود و توسط دولت پذیرفته شده است.

آوتوواز تاکید دارد این شرکت برنامه‎‌ای برای تعدیل نیروی گسترده ندارد و پذیرش اقدامات حمایتی پیشنهادی برای هر یک از پرسنل کاملا داوطلبانه است. طرح بازخرید تنها به فاصله کوتاهی از آن اعلام شده که آوتوواز تولید مدل لادا وستا را از کارخانه Izhevsk به یک کارخانه دیگر در شهر Togliatti منتقل کرده است. این کارخانه در واقع مجموعه اصلی آوتوواز برای مونتاژ محصولات به شمار می‌رود و حدود ۴۲۰۰ نفر در آن مشغول به کار هستند.

آوتوواز که یکی از بازیگران اصلی صنعت خودروی روسیه به شمار می‌رود، بلافاصله پس از جنگ روسیه و اوکراین، با مشکل کمبود قطعات روبرو شد. این شرکت البته توانست در ماه ژوئن تولید برخی از مدل‌های لادا را از سر بگیرد. در ماه مارس اما اوضاع اصلا مساعد نبود و آوتوواز پس از آنکه در تولید مدل وستا ناکام باقی ماند، مجبور شد ۳۲۰۰ نفر از پرسنل کارخانه Izhevsk را به مرخصی با حقوق بفرستد.

آوتوواز نمادی از وضعیت صنعت خودروی روسیه

حتما در جریان هستید که صنعت خودروی روسیه به خاطر تحریم‌های همه جانبه تقریبا زمینگیر شده است. معاون رئیس وزارت مهندسی خودرو و راه‌آهن روسیه اخیرا در اظهار نظری جالب گفته پیش‌بینی‌ها بر این است که تا پایان سال حدود ۷۵۰ هزار خودرو در روسیه به فروش برسد. اگر این رقم درست از آب دربیاید، آمار فروش امسال در مقایسه با سال قبل افتی ۵۱ درصدی خواهد داشت، رقمی که فوق‌العاده چشمگیر است. بد نیست بدانید در ماه می، اوضاع فروش خودرو در روسیه اسفناک بوده، طوری که فقط ۲۴,۲۶۸ دستگاه فروخته شده؛ این تعداد پایین معادل ۸۳.۵ درصد افت در مقایسه با مدت مشابه سال قبل می‌شود.

منبع: دیجیاتو

برچسب ها:, ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=10081

دیدگاه شما

آخرین اخبار