تولید محصولی برای جلوگیری از چپ کردن تریلی‌ها
کد خبر: ۱۰۱۷ | تاریخ انتشار : ۰۵-۱۱-۱۴۰۰ - ۱۳:۴۴ | نسخه چاپی نسخه چاپی

یک شرکت تجاری یک صفحه اتصال خاص برای متصل کردن تریلرها به کابین کامیون‌ها و ماشین‌های سنگین تولید کرده که در صورت چپ کردن تریلرها کابین را بر روی زمین نگه می‌دارد.

به گزارش ماشین نیوز ؛ چپ شدن ناگهانی تریلرهای متصل به کامیون‌ها به علت تصادف، شرایط بد آب و هوایی، لغزنده بودن زمین، چرخش‌های ناگهانی و غیره مشکلی است که بارها موجب زخمی و مجروح شدن رانندگان شده است.

شرکت آکسیل برای حل این مشکل یک سیستم متصل به حسگر طراحی کرده که در صورت چرخش و تغییر ناگهانی وضعیت تریلر با استفاده از باد شدید تولید شده توسط موتور جت کابین کامیون را در وضعیت عادی حفظ کرده و ضمن جدا کردن سریع کابین راننده، از چپ کردن آن جلوگیری می‌کند.

این شرکت آمریکایی می‌گوید نصب سیستم یادشده بر روی کامیون‌ها از بیش از ۹۰۰۰ مورد مرگ و جراحت راننده‌های کامیون در این کشور جلوگیری می‌کند.

سیستم ضد چپ کردن این شرکت مجهز به یک ابزار ضد غلت زدن است که دارای یک واحد اندازه گیری اینرسی و حسگرهایی است که اطلاعات مربوط به رانندگی، ارتعاش و باد را تشخیص می‌دهد. این ابزار در صورت تشخیص حادثه واژگونی، مکانیزم رهاسازی را درگیر می‌کند تا در فاصله یک میلی ثانیه، تریلر از پشت کامیون جدا شده و کابین و راننده در وضعیت عمودی حفظ شوند.

این سیستم با موفقیت در جاده‌ها آزمایش شده و قرار است با سرمایه گذاری ۵ میلیون دلاری برای تولید ۹۰۰۰ دستگاه کامیون در سال مورد استفاده قرار بگیرد.

برچسب ها:, , ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=1017

دیدگاه شما

آخرین اخبار