اعلام تعداد خودروهای ساخته‌شده توسط تسلا
کد خبر: ۱۰۴۳۱ | تاریخ انتشار : ۲۵-۰۵-۱۴۰۱ - ۷:۴۸ | نسخه چاپی نسخه چاپی

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا با انتشار توییتی اعلام کرد این شرکت بیش از سه میلیون خودرو ساخته که یک میلیون آن تولید کارخانه شانگهای است.

به گزارش ماشین نیوز ؛ این تعداد تولید خودرو پس از ماه‌ها قرنطینه و کمبود قطعات در چین منتشر شد. همین عوامل بود که تولید خودرو تسلا را تهدید کرد. کارخانه تسلا در شانگهای پس از افتتاح در سال ۲۰۱۹، تعداد قابل توجهی خودرو جدید تولید کرده است.

در ماه جولای، تسلا اعلام کرد که ۲ میلیون و ۵۴۶ هزار ۹۵ دستگاه خودرو در سه ماهه دوم تحویل داده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۶.۵ درصد افزایش داشته است.

اما این عدد نشان می دهد که تسلا در مقایسه با غول های خودرو چقدر کوچک است. به عنوان مثال، این شرکت در سال ۲۰۲۱ بیش از ۱۰ میلیون وسیله نقلیه تحویل داده است. تسلا در اوایل سال جاری اعلام کرد که قصد دارد تحویل خودرو را سالانه ۵۰ درصد افزایش دهد.

تسلا علاوه بر کارخانه خود در شانگهای، در کارخانه‌هایی در فرمونت، کالیفرنیا،  آستین، تگزاس و آلمان نیز خودرو تولید می‌کند. ماسک در ماه جولای گفت که کارخانه فرمونت، اولین کارخانه این شرکت، ۲ میلیون خودرو ساخته است.

سهام تسلا در سال ۲۰۲۲ تقریباً ۲۵ درصد کاهش یافت، زیرا سرمایه گذاران در حال ارزیابی مجدد شرکت های در حال رشد سریع در مواجهه با تورم و نگرانی های کلان اقتصادی هستند. ماسک هفته گذشته بیش از ۷ میلیون سهام تسلا را به ارزش حدود ۶.۸۸ میلیارد دلار فروخت.

برچسب ها:, , ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=10431

دیدگاه شما

آخرین اخبار