- ماشین نیوز - https://www.mashinnews.com -

تولید خودرو انگلیس به کمترین میزان رسید

به گزارش ماشین نیوز [1] ؛ انجمن تولیدکنندگان و تاجران خودروی انگلیس (SMTT) اعلام کرد، از خطوط تولید انگلیس در سال گذشته میلادی، کمتر از ۸۶۰ هزار خودرو خارج شده است که کمترین میزان در ۶۵ سال گذشته (یعنی از سال ۱۹۵۶ تا سال ۲۰۲۱) به شمار می‌رود، زیرا کارخانه‌ها تولیدشان را به علت کمبود شدید نیمه رساناها، کم یا متوقف کردند.

بنا بر اعلام این انجمن، عوامل دیگری که بر میزان تولید تاثیر داشته است، شامل نبود گسترده کارکنان بوده،‌زیرا کارگران مجبور می‌شدند، به قرنطینه بروند.

بر اساس گزارش این انجمن، کل تولید خودرو در انگلیس در سال گذشته میلادی ۶.۷ درصد کمتر از سال ۲۰۲۰ و ۳۴ درصد کمتر از سطح قبل از همه‌گیری کرونا بوده است. مشکلات مربوط به اختلال در زنجیره عرضه در دوره همه گیری کرونا، یک کمبود جهانی در تراشه‌های نیمه رساناها ایجاد کرد که سبب شد تا شرایط ۲۰۲۱ حتی بدتر هم شود. نیمه رساناها بخش حیاتی خودروهای مدرن است و هر خودرو معمولا ۱۵۰۰ تا ۳۰۰۰ ریزتراشه دارد.

مایک هاوس، مدیر ارشد اجرایی این گروه تجاری سال ۲۰۲۱ را «یک سال غم انگیز» خواند و اضافه کرد: « هیچ چیز پنهانی وجود ندارد.»

با این حال وی خاطرنشان کرد با وجود این سال بد، خوش بینی (هم) وجود دارد، که بیشتر ناشی از سرمایه‌گذاری‌های جدید برنامه‌ریزی شده تقریبا ۵ میلیارد پوندی در صنعت خودروست که بیشتر این سرمایه‌گذاری‌ها در زمینه خودروها یا فناوری‌های الکترونیکی است.

 

منبع: فارس