رانندگی در هوای سرد با اتومبیل‌های الکتریکی چگونه است؟
کد خبر: ۱۲۴۰ | تاریخ انتشار : ۱۱-۱۱-۱۴۰۰ - ۱۰:۱۵ | نسخه چاپی نسخه چاپی

اتومبیل‌های برقی مزایای زیادی هم برای رانندگان و هم برای مشکل تغییرات آب و هوایی دارند، اما رانندگی با آن‌ها در هوای سرد مشکلاتی خواهد داشت.

به گزارش ماشین نیوز ؛می‌توان گفت همه خودرو‌ها تحت تأثیر هوای سرد قرار می‎گیرند. زمانی که دمای هوا کاهش پیدا می‌کند، خودرو‌های بنزینی و دیزلی برای راه‌اندازی و شروع به حرکت به باتری بیشتری نیاز دارند. مایعات درون سیستم‌های خودرو اغلب با سردی هوا غلیظ‌تر می‌شوند و این مسئله کار موتور را سخت‌تر می‌کنند. در هر حال ماشین‌های الکتریکی واقعاً می‌توانند در دما‌های پایین با مشکل مواجه شوند. بیایید اتفاقاتی که برای خودروی الکتریکی در زمستان رخ می‌دهد را بررسی کنیم.

آیا می‌توان با خودروی الکتریکی در هوای سرد رانندگی کرد؟

ابن سوال ممکن است اول از همه به ذهن شما برسد، اما باید گفت که خودرو‌های الکتریکی همانند خودرو‌های بنزینی و دیزلی، مراحل تست دقیقی را پشت سر می‌گذارند و بنابراین لازم نیست از هدایت خودروی الکتریکی در دما‌های پایین و هوای سرد ترسی داشته باشید. بسیاری از خودرو‌های الکتریکی به طور خاص در شرایط قطب شمال رانده می‌شوند تا از عملکرد صحیح آن‌ها حتی در سردترین شرایط آب و هوایی اطمینان حاصل شود.

اتومبیل الکتریکی

هوای سرد چگونه می‌تواند روی ماشین الکتریکی تأثیر بگذارد؟

تغییراتی که خیلی زود متوجه خواهید شد مربوط به باتری و میزان برد و محدوده حرکت اتومبیل است. باتری‌ها از یک واکنش شیمیایی برای جذب و آزاد کردن انرژی استفاده می‌کنند و این روند در هوای سرد کند می‌شود. به همین دلیل است که خودرو‌های الکتریکی بهترین عملکرد باتری خود را در هوای گرم‌تر ارائه می‌دهند. درست در زمانی که این فرآیند می‌تواند در موثرترین حالت ممکن عمل کند. به طور دقیق تردر فصل‌های سرد کاهش ۲۰ درصدی برد اتومبیل‌های الکتریکی یک اتفاق رایج است. اگرچه برای بسیاری از خودرو‌ها این کاهش حدود ۱۰ درصد براورد می‌شود.

چکاری برای رفع این مشکل می‌توان انجام داد؟

چند راهکار وجود دارد که می‌توان برای افزایش برد خودروی الکتریکی در دما‌های پایین از آن‌ها استفاده کرد. به عنوان مثال، می‌توانی اتومبیل را بپوشانید یا آن را در داخل گاراژ قرار دهید که به افزایش دمای آن کمک می‌کند. علاوه بر این، می‌توانید از سیستم پیش‌تهویه خودروی الکتریکی برای گرم کردن فضای داخلی خودرو استفاده کنید، بنابراین لازم نیست برای انجام این کار به باتری اتومبیل متکی باشید.

خودروی برقی

اکثر خودرو‌های برقی به شما این امکان را می‌دهند که زمان و دمای خودرو را از قبل و در هنگام شارژ تنظیم کنید. به عنوان مثال، می‌توانید آن را طوری تنظیم کنید که در ساعت ۸ صبح کابین اتومبیل را تا ۲۰ درجه گرم کند. انرژی این کار می‌تواند به جای باتری از طریق کابل برق تامین شود. اگرچه برخی از خودرو‌ها به شما امکان می‌دهند بدون اتصال به برق برخی از تنظیمات را انجام دهید، اما این کار انرژی بیشتری را از باتری می‌گیرد.

تلاش سازندگان برای بهبود عملکرد خودروی‌های برقی

بسیاری از تولیدکنندگان خودرو‌های برقی در حال حاضر خودرو‌های خود را با پمپ‌های حرارتی عرضه می‌کنند که برای گرم کردن کابین خودرو استفاده می‌شوند. این وسایل با استفاده از انرژی حرارتی برای تبدیل مبرد مایع به گاز کار می‌کنند که منجر به افزایش دما می‌شود. از آنجایی که این کار انرژی کمتری برای گرم کردن مصرف می‌کند، به افزایش برد خودرو کمک خواهد کرد. برای درک بهتر باید گفت که این وسیله‌ها برعکس یخچال‌های خانگی عمل می‌کنند.

هوای سرد در شارژ کردن هم تاثیر دارد؟

شارژ کردن خودروی برقی

این احتمال وجود دارد که هوای سرد به طور کلی بر سرعت شارژ تأثیر بگذارد. شارژر‌ها نیز از سیستم انتقال قدرت مشابهی نسبت به باتری‌های داخل خودروی الکتریکی استفاده می‌کنند، بنابراین احتمال زیادی وجود دارد که سرما تاثیر جزئی در سرعت شارژ داشته باشد. علاوه بر این میزان شارژی که در هوای سرد به اتومبیل انتقال داده می‌شود به میزان سرد بودن باتری ماشین نیز بستگی دارد. این مسئله بر سرعت پذیرش شارژ تأثیر می‌گذارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب ها:, , , ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=1240

دیدگاه شما

آخرین اخبار