فرصت مجلس به خودروسازان برای ساماندهی بازار خودرو
کد خبر: ۱۲۹ | تاریخ انتشار : ۱۵-۱۰-۱۴۰۰ - ۷:۴۲ | نسخه چاپی نسخه چاپی

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: به خودروسازان این فرصت داده شده است تا فعالیت خود را ساماندهی کنند.

به گزارش ماشین نیوز ؛عزت الله اکبری تالار پشتی گفت:  مجلس مرتب وزیر صمت را بابت فعالیت خودروسازان فرا می‌خواند و دستگاه‌های اجرایی نیز بر فعالیت خودروسازان نظارت دارند. مشکلی که در دولت‌های قبل وجود داشت، نبود اراده و ساماندهی بود به طوری که ۶ ماه وزارت صمت وزیر نداشت.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: به خودروسازان این فرصت داده شده است تا به فعالیت خود سامان دهند. خودروساز باید در کنار منافع مشتریان به فکر ارتقا کیفیت محصولات خود باشد، اما به فکر سرکوب کردن بخش خصوصی است و با ترفند‌های مختلف این کار را انجام می‌دهند.

خداییان، سخنگوی قوه قضاییه و رئیس سازمان بازرسی کل کشور می گوید: در فضای مجازی دیدید که پارکینگ هایی وجود دارد که در آن هزاران خودرو دپو شده، همکاران ما بازدید هایی از این پارکینگ ها داشتند. قرار بود خودروهای دپو شده تا پایان آبان به بازار وارد شود که چنین نشد. مدعی هستیم این همه خودرویی که در توقف گاه ها وجود دارند موجب التهاب در بازار می شود و حبس سرمایه را در آنجا داریم.

فاطمی امین وزیر صمت بعد از تصویب افزایش قیمت محصولات خودروسازان ایرانی هم تاکید کرد: تا پایان امسال بیش از صد و سی هزار دستگاه تحویل داده خواهد شد و به همین میزان هم برای سال آینده پیش‌فروش می‌شوند.

مهر  ۱۴۰۰ سازمان بازرسی به مسئله دپو خودرو‌ها ورود کرد؛ در آن زمان تعداد خودرو‌ها ۱۴۵ هزار خودرو بود و خودروسازان باید تا پایان آبان این تعداد را به صفر برسانند، اما اکنون بعد از گذشت ۳ ماه این تعداد به ۱۷۰ هزار خودرو رسیده و پای مدیران ایران خودرو و سایپا به سازمان بازرسی باز شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب ها:, , ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=129

دیدگاه شما

آخرین اخبار