آلودگی صنعت خودروسازی برابر با شرکت‌های نفتی است
کد خبر: ۱۳۰۰۳ | تاریخ انتشار : ۰۶-۰۷-۱۴۰۱ - ۱۱:۴۲ | نسخه چاپی نسخه چاپی

مطالعات جدید نشان می‌دهد که به ازای هر یورو سرمایه گذاری در خودروسازی آلودگی معادل کربن سنگین شرکت‌های نفتی تولید می‌شود.

به گزارش ماشین نیوز ؛بر اساس مطالعه‌ای که توسط سازمان غیردولتی زیست‌محیطی حمل‌ونقل و محیط‌زیست منتشر شده، انتشار کربن در طول عمر یک خودرو آنقدر زیاد است که می‌توان گفت سرمایه‌گذاری در شرکت‌های خودروسازی تقریباً به اندازه سرمایه‌گذاری در یک شرکت نفتی به ازای هر یورو آلودگی تولید می‌کند.

محاسبات این سازمان غیردولتی بر اساس داده‌های سال ۲۰۲۰ نشان می‌دهد که یک میلیون یورو سرمایه‌گذاری در شرکت‌های نفتی شل، بی‌پی و اکسون موبیل باعث ایجاد حدودا ۵ هزار تن دی اکسید کربن می‌شود، در حالی که همین مقدار در بخش خودرو به طور متوسط ۴۵۰۰ تن در بخش خودرو آلودگی تولید می‌کند.

محققان از داده‌های ارائه شده توسط ۹ شرکت بزرگ خودروسازی جهان در مورد میانگین تن کربن منتشر شده از وسایل نقلیه آن‌ها در طول عمر آن‌ها و اندازه و ترکیب ناوگان آن‌ها در مقایسه با ارزش بازار آن‌ها استفاده کردند.

این یافته‌ها پیامد‌های مهمی برای مؤسسات مالی در اتحادیه اروپا دارد که انتظار می‌رود به زودی سرمایه گذاری‌های خود را تحت قوانین جدید اتحادیه اروپا که در سال ۲۰۲۳ لازم الاجرا می‌شود انجام دهند.

در زمینه خودروها، همانطور که محاسبات خود خودروسازان در گزارش‌های پایداری نشان داده است، ۹۸ درصد از آلاینده‌ها در طول عمر یک خودرو و از سوخت مورد استفاده برای تامین انرژی خودرو تولید می‌شود.

محققان هشدار می‌دهند که سرمایه گذاری در سهام خودرو در زمانی که سرمایه‌گذاران تحت فشار فزاینده‌ای برای اثبات زیست‌محیطی بودن سرمایه‌گذاری‌های خود هستند، به اندازه صنایعی مانند شرکت‌های نفتی باعث ایجاد آلایندگی می‌شود.

برچسب ها:, , , ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=13003

دیدگاه شما

آخرین اخبار