تولید جهانی تویوتا رکورد زد
کد خبر: ۱۳۰۷۴ | تاریخ انتشار : ۰۷-۰۷-۱۴۰۱ - ۱۷:۳۵ | نسخه چاپی نسخه چاپی

تولید جهانی خودرو تویوتا در ماه آگوست با ۴۴.۳ درصد افزایش به رکورد یک ماهه رسید.

به گزارش ماشین نیوز ، شرکت تویوتا موتور امروز پنجشنبه اعلام کرد که تولید جهانی خودرو در ماه آگوست با سرعتی بی‌سابقه رشد کرده است، زیرا این بخش از همه‌گیری کووید-۱۹ بهبود یافته و ظرفیت تولید، عمدتاً در خارج از کشور افزایش یافته است.

این بیانیه اندکی تسکین موقتی را برای خودروساز ژاپنی ارائه می‌کند که آیا می‌تواند در شرایطی که چین محدودیت‌های همه‌گیر را لغو می‌کند و کمبود تراشه نشانه‌هایی از کاهش را نشان می‌دهد به هدف تولید سالانه ۹.۷ میلیون خودرو پایبند باشد.

تولید خودرو در ماه اگوست نسبت به سال قبل ۴۴.۳ درصد افزایش یافت که اولین افزایش از مارس بود. بزرگ‌ترین خودروساز جهان از نظر فروش در ماه گذشته ۷۶۶ هزار و ۶۸۳ دستگاه خودرو در سراسر جهان تولید کرد که بالاتر از هدف خود برای حدود ۷۰۰ هزار دستگاه و بالاتر از تولید سال قبل یعنی ۵۳۱ هزار و ۴۴۸ خودرو بود.

تولید بیشتر در خارج از کشور افزایش یافت، به طوری که تولید داخلی ۵.۶ درصد در سال نسبت به سال گذشته افزایش یافت و تولید خارج از کشور ۶۵.۱ درصد نسبت به سال گذشته جهش کرد که همچنین برای ماه آگوست یک رکورد افزایش یافت.

فروش خارج از کشور نیز در ماه آگوست رکورد زد که ناشی از کاهش فروش در سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا در چین و سایر نقاط آسیا بود. فروش خارج از کشور در ماه اگوست نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸.۹ درصد افزایش یافت و به ۶۹۴ هزار و ۲۷۲ دستگاه رسید، در حالی که در ژاپن با ۲۵.۸ درصد کاهش به ۸۲ هزار و ۷۷۵ دستگاه رسید زیرا کمبود تامین قطعات و شیوع کووید- ۱۹ باعث اختلال در تولید شد.

البته فروش در ایالات‌متحده در ماه گذشته ۹.۸ درصد کاهش یافت

........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=13074

دیدگاه شما

آخرین اخبار