واردات خودرو به کجا رسید؟
کد خبر: ۱۳۱۱۰ | تاریخ انتشار : ۰۹-۰۷-۱۴۰۱ - ۷:۳۸ | نسخه چاپی نسخه چاپی

نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی بیان اینکه باید انحصار خودروسازان داخلی شکسته شود، گفت: شرایطی که دولت برای نوع خودرو و نحوه واردات آن در نظر گرفته است، مورد قبول نمایندگان مجلس نیست و شرایط در نظر گرفته بازهم منجر به انحصار خواهد شد.

به گزارش ماشین نیوز ؛سید کریم حسینی در خصوص آخرین وضعیت واردات خودرو به کشور اظهار کرد: پس از اینکه مجلس مجوزی در خصوص واردات خودرو صادر کرد، دولت در این خصوص ابلاغیه انجام داد تا با شرایطی خاص نسبت به واردات خودرو اقدام شود.

وی افزود: شرایطی که دولت برای نوع خودرو و نحوه واردات آن در نظر گرفته است، مورد قبول نمایندگان مجلس نیست و شرایط در نظر گرفته شده بازهم منجر به انحصار خواهد شد.

نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به شرایطی که دولت برای واردات خودرو در نظر گرفته، واردات به تعدادی شرکت خاص واگذار خواهد شد و این مساله اصلا صحیح نیست و آنچه که مد نظر مجلس بود را نیز محقق نمی‌کند.

حسینی با انتقاد از کیفیت خودروهای تولید داخل عنوان کرد: واردات خودرو آن هم به شکل محدود گره‌ای از مشکلات کشور در بحث خودرو را باز نخواهد کرد و اثرگذاری آن بسیار کم خواهد بود.

وی افزود: هدف قانون گذار در خصوص صدور مجوز واردات خودرو این بود به اشخاص حقیقی اجازه واردات خودرو داده شود تا مردم بتوانند خودرو به داخل کشور وارد کنند و نیازها در این زمینه تامین و مشکلات مرتفع شود.

حسینی با بیان اینکه باید انحصار خودروسازان داخلی شکسته شود، گفت: برای شکست انحصار خودروسازان داخلی نیازمند واردات خودرو هستیم. این کار به تعادل قیمت خودروهای داخلی نیز کمک شایانی می‌کند تا خودروسازان نتوانند هرچه می‌خواهند قیمت خودروهای بی کیفیت داخلی را بالا ببرند.

نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: باید واردات خودرو هرچند محدود انجام شود تا حدودی بازار خودرو در داخل کشور سرو سامان بگیرد و شاهد حل مشکلات مردم در این زمینه باشیم.

منبع: ایسنا

برچسب ها: ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=13110

دیدگاه شما

آخرین اخبار