چین اولین هواپیمای جت مسافربری خود را ساخت
کد خبر: ۱۳۱۳۰ | تاریخ انتشار : ۰۹-۰۷-۱۴۰۱ - ۱۱:۵۸ | نسخه چاپی نسخه چاپی

چین اولین هواپیمای جت مسافربری بزرگ بومی خود موسوم به سی ۹۱۹ را تا پایان سال ۲۰۲۲ مورد بهره برداری قرار خواهد داد.

به گزارش ماشین نیوز ؛ اولین هواپیمای جت مسافربری بومی چین که توسط شرکت هواپیمایی تجاری این کشور (COMAC) ساخته شده، روز پنجشنبه توسط اداره هوانوردی غیرنظامی چین، گواهینامه صلاحیت پرواز دریافت کرد.

گواهی صلاحیت پرواز نشان می دهد که این هواپیما از ایمنی لازم برای فعالیت تجاری برخوردار است. مقامات چینی می گویند این کشور توانایی ساخت مستقل هواپیماهای مسافربری بزرگ در کلاس جهانی را دارد و این تحول نقطه عطف مهمی برای صنعت هواپیماسازی بزرگ این کشور است.

شرکت هواپیماسازی آمریکایی بوئینگ و ایرباس مستقر در فرانسه مدت‌هاست که در بازار خطوط هوایی تجاری که ارزش آن به تریلیون‌ها دلار آمریکا می‌رسد، دو قطب برتر محسوب می‌شوند.

سی ۹۱۹ به عنوان بخشی از هدف چین برای توسعه هواپیماهای غیرنظامی خانگی با هواپیماهای مسافربری میان برد دو غول جهانی مانند ای ۳۲۰ ایرباس و ۷۳۷ مکس بوئینگ رقابت می‌کند.

طول بال این هواپیما نزدیک به ۳۶ متر، طول آن حدود ۳۹ متر و ارتفاع دم آن حدود ۱۲ متر است. این هواپیما دارای ۱۵۸ تا ۱۶۸ صندلی، برد استاندارد ۴۰۷۵ کیلومتر و حداکثر برد ۵۵۵۵ کیلومتر است که قابل مقایسه با بوئینگ ۷۳۷ است.

بال‌های طراحی‌شده آیرودینامیکی آن که از فلزات و کامپوزیت‌های پیشرفته ساخته شده‌اند به بهبود مصرف سوخت کمک می‌کنند و در عین حال صدای داخل کابین را کاهش می‌دهد. کابین سی ۹۱۹ از جدیدترین فناوری ناوبری و سیستم های رایانه ای پیشرفته بهره مند است.

برچسب ها: ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=13130

دیدگاه شما

آخرین اخبار