ایران خودرو و سایپا می‌توانند خودرو وارد کنند
کد خبر: ۱۳۲۳۶ | تاریخ انتشار : ۱۱-۰۷-۱۴۰۱ - ۱۳:۰۳ | نسخه چاپی نسخه چاپی

وزیر صمت در پاسخ به این سوال که دو شرکت این خودرو و سایپا می توانند خودرو وارد کنند گفت: اگر شرایط را دار باشند مانعی ندارد.

به گزارش ماشین نیوز ؛سید رضا فاطمی امین وزیر صمت در رابطه با واردات خودرو توسط دو شرکت ایران خودرو و سایپا گفت: واردات خودرو چند شرط دارد؛ یکی اینکه باید نمایندگی پس از فروش داشته باشند، دوم اینکه نمایندگی رسمی خودروساز خارجی داشته باشد و اینکه وقتی خودرویی وارد می شود باید در مقابلش انتقال فناوری انجام دهند. هرکسی که شرایط را  دارا باشد می تواند خودرو وارد کند.

وزیر صمت در پاسخ به این سوال که پس یعنی این دو شرکت می توانند خودرو وارد کنند تصریح کرد: اگر شرایط را دار باشند مانعی ندارد.

وزیر صمت در پاسخ به این سوال که با واردات خودرو توسط این دو شرکت خودروسازی آیا به تولید ملی آسیبی وارد نمی شود عنوان کرد: واردات خودرو در سال جاری دو علت دارد اول اینکه عرضه و تقاضای بازار را تا حدودی پوشش دهد؛ تقاضای بازار بیش از تولید در سال گذشته بوده  و امسال هم تولید رشد خوبی دارد اما باید این فاصله را با واردات تامین کرد تا بازار متعادل شود و قیمت ها تنظیم شود.

فاطمی امین افزود: نکته دیگر اینکه در سبد محصولات داخلی خودروی اقتصادی با کیفیت نداریم. شرکت های خودروساز کار را شروع کردند و این محصولات در سال آینده به بازار می رسد و ما یک سال  کمبود محصولی  با قیمت مناسب و با کیفیت لازم را داریم.  این خلا را از طریق واردات تامین می کنیم و به همین دلیل در ایین نامه ذکر شده که اولویت واردات با خودرو های اقتصادی است.

برچسب ها:, , , , ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=13236

دیدگاه شما

آخرین اخبار