این نسخه از فیدلیتی روانه امارات می‌شود
کد خبر: ۱۳۲۴۱ | تاریخ انتشار : ۱۱-۰۷-۱۴۰۱ - ۱۳:۱۷ | نسخه چاپی نسخه چاپی

نسخه جدید فیدلیتی با نام جتور داشنگ در بازار چین به فروش می‌رسد. در ادامه با مشخصات فنی و امکانات رفاهی این خودرو آشنا خواهیم شد.

به گزارش ماشین نیوز ؛گروه خودروسازی بهمن موتور مدتی است که در بازار داخلی مشغول مونتاژ و عرضه خودرویی با نام فیدلیتی پرایم است. این خودرو در بازار چین با نام جتور به فروش می‌رسد. این خودرو در بازار ما با فروش خوبی مواجه شده و طرفداران بسیاری دارد. با رونمایی و عرضه فیدلیتی، مشتریان خیال می‌کردند که خودروی جدیدی راهی بازار شده، ولی بعدا متوجه شدیم که فیدلیتی نام یکی از برندهای بهمن موتور خواهد بود.

مشخصات کلی نسخه جدید فیدلیتی

در حال حاضر به نظر می‌رسد این گروه خودروسازی قصد دارد محصولات شرکت جتور چین را با این عنوان روانه کشور کند. لازم به ذکر است که گروه بهمن بعد از عرضه خودروی فیدلیتی پرایم نسخه دیگری از آن را با نام فیدلیتی پرستیژ مونتاژ کرده که امکانات بیشتری دارد. همچنین شنیده‌ها حاکی از این است که سال آینده باید شاهد عرضه خودرویی با عنوان فیدلیتی دریم باشیم!

فیدلیتی پرایم در بازار چین با نام جتور ایکس ۷۰ اس، فیدلیتی پرستیژ با نام جتور ایکس ۷۰ پلاس و فیدلیتی دریم نیز با نام جتور ایکس ۹۰ پلاس حاضر هستند. بر اساس آنچه مدیران عامل این شرکت خصوصی اظهار داشته‌اند، به نظر می‌رسد در آینده‌ای نزدیک قرار است تغییراتی در گیربکس فیدلیتی پرایم اعمال و مجددا راهی بازار شود.

این نسخه از فیدلیتی روانه امارات می‌شود!

همچنین کمپانی جتور چین نسخه‌ی فیس لیفت جتور ایکس ۷۰ اس را راهی بازار کرده و مشخص نیست آیا بهمن موتور هم برنامه‌ای در این راستا دارد یا خیر! در حال حاضر محصولات گروه جتور راهی بازار کشورهای حاشیه خلیج فارس از جمله امارات متحده عربی شده‌اند و قصد داریم نگاهی به آنها بیندازیم.

به طور کلی پیش از آن که خبری از عرضه محصولات جتور در ایران باشد، بازار امارات با خودروهای این شرکت چینی آشنا شده بود. بنابراین سابقه حضور محصولات چینی‌ها در بازار امارات بیشتر از ایران است. با این اوصاف بازار خودروی امارات توجه چندانی به برند جتور و خودروهای آن نمی‌کرد؛ زیرا همزمان با ورود این محصولات، برندهای معتبر جهانی در بازار این کشور حضور داشتند و عملا خودروهای چینی به چشم نمی‌آمدند.

با این حال طی ماه‌ها و حتی سال‌های اخیر جتور تصمیم گرفته به بازار امارات توجه ویژه‌تری داشته باشد؛ تا آنجا که الیت موتور در امارات میزان تبلیغات محصولات این شرکت چینی را به طرز تأمل برانگیزی افزایش داده و خود کمپانی جتور نیز برنامه‌های ویژه‌ای برای معرفی خودروهای لوکسش تدارک دیده است؛ برای مثال برگزاری شوروم‌های اختصاصی در مراکز تجاری معتبر و نمایش تصاویر خودروها روی بلندترین برج‌های امارات و دبی.

این نسخه از فیدلیتی روانه امارات می‌شود!

البته دو خودروی جتور ایکس ۷۰ اس فیس لیفت و ایکس ۷۰ پلاس و برخی از محصولات دیگر، از قبل راهی بازار امارات شده‌اند و در حال حاضر عمده برنامه‌ها برای خودروی شاسی بلند جتور ایکس ۹۰ پلاس است. با این حال جتور داشنگ نیز جزو برنامه‌های تبلیغاتی الیت موتور بوده و در خصوص آن صحبت‌های زیادی انجام شده است. خودروی داشنگ تازه‌ترین محصول جتور است و می‌توان به نوعی آن را به چری اومودا ۵ نسبت داد.

می‌دانیم که جتور یکی از زیربرندهای کمپانی بزرگ چری است و به هیچ وجه صادرات خودرو به امارات توسط چینی‌ها مسئله عجیب و غریبی به شمار نمی‌رود. تا به امروز میزان تیراژ خودروهای صادراتی به امارات پایین بوده و هدف عمده جتور افزایش سهم خود در بازار این کشور است.

گفتیم که جدیدترین خودروی کمپانی جتور، داشنگ است و هم اکنون در بازار امارات عرضه می‌شود. با سرعتی که صادرات جتور دارد، به نظر می‌رسد تا سال آینده داشنگ وارد کشور ما نیز خواهد شد. حتی اگر بهمن موتور اقدام به مونتاژ این خودرو در داخل نکند، نماینده چری، مدیران خودرو این کار را انجام خواهد داد. ولی به احتمال زیاد امتیاز مونتاژ جتور داشنگ به بهمن موتور واگذار شود نه مدیران خودرو!

جتور داشنگ و مشخصات کلی آن

در خصوص برنامه‌های شرکت جتور و خودروی جدید داشنگ به اختصار توضیح دادیم و هم اکنون قصد داریم به صورت دقیق‌تر مشخصات فنی و امکانات خودروی داشنگ را مورد بررسی قرار دهیم. کراس اوور X یا همان داشنگ، مجهز به پلتفرمی مشابه با سایر محصولات کمپانی چری است و مشخصات فنی و پیشرانه‌اش نیز یکسان خواهد بود.

این نسخه از فیدلیتی روانه امارات می‌شود!

خودروی کراس اوور جدید جتور مجهز به دو پیشرانه است که یکی از آنها در محصولات مدیران خودرو و دیگری روی محصولات بهمن موتور تعبیه شده است. اولین پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژ است و از طریق یک گیربکس ۶ سرعته DCT می‌تواند ۱۵۶ اسب بخار قدرت و ۲۴۰ نیوتن‌متر گشتاور را به محور جلو منتقل کند که روی فیدلیتی پرایم و ام وی ام تیگو ۷ تعبیه شده است.

دومین پیشرانه‌ای که روی جتور داشنگ تعبیه شده، پیش‌ تر روی خودروی تیگو ۸ پرو قرار گرفته و به زودی روی محصول فیدلیتی پرستیژ هم شاهد حضور آن خواهیم بود. این پیشرانه ۱.۶ لیتری TGDI است و می‌تواند ۱۹۷ اسب بخار قدرت و ۲۹۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند.

امکانات جتور داشنگ چیست؟

این نسخه از فیدلیتی روانه امارات می‌شود!

در ادامه فهرست امکانات رفاهی این خودرو را مشاهده خواهید کرد:

دوربین ۳۶۰ درجه، تریم چرمی صندلی‌ها، شارژر بی‌سیم، آمپر دیجیتالی، لمسی بودن بخش تنظیم تهویه مطبوع، تهویه مطبوع دو کاناله به همراه دریچه مخصوص ردیف دوم، تنظیم صندلی‌های راننده و سرنشین جلو برقی به همراه گرم کن، سنسور هشدار موانع در عقب و جلو خودرو، جک برقی صندوق عقب، ترمز دستی برقی و اتوهولد، سامانه کنترل خودرو در سراشیبی، سامانه ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، فرمان دی کات، سانروف، آینه‌های تاشوی برقی، سنسورهای نور و باران، سامانه کنترل پایداری و کنترل کشش و ۶ ایربگ ایمنی.

همچنین نسخه فول آپشن این کراس اوور امکانات بیشتری نظیر ترمز اضطراری خودکار، رادار تصادف از جلو، سیستم نور بالا اتوماتیک، سیستم کمکی کروز هوشمند، کروز کنترل هوشمند تطبیقی، سیستم کمکی حرکت در ترافیک، سیستم کمکی ماندن در بین خطوط، رادار نقطه کور، رادار تصادف از عقب، سیستم هشدار خروج از خط و سیستم هشدار و پیش بینی برخورد در اثر تغییر لاین دارد.

برچسب ها:, ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=13241

دیدگاه شما

آخرین اخبار