امضا تفاهم نامه وزیر حمل و نقل ونزوئلا با سایپا
کد خبر: ۱۳۲۹۱ | تاریخ انتشار : ۱۲-۰۷-۱۴۰۱ - ۱۱:۱۶ | نسخه چاپی نسخه چاپی

تفاهم نامه تولید مشترک خودرو در ونزوئلا با حضور مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا و وزیر حمل و نقل کشور ونزوئلا به امضا رسید.

به گزارش ماشین نیوز ؛ در این مراسم که با حضور رامون بلاسکز، وزیر حمل و نقل کشور ونزوئلا و هیأت همراه در شرکت سایپا برگزار شد، محمد علی تیموری، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت: در فاز اول همکاری، خودروهای گروه سایپا به صورت کامل (CBU) به این کشور ارسال می‌شود و در ادامه و با هماهنگی بین دو طرف خط تولید شرکت ونیراتو فعال خواهد شد و خودروها به صورت SKD در آنجا مونتاژ می‌شود.

تیموری اظهار امیدواری کرد با انجام این موضوع در آن کشور علاوه بر تأمین خودرو برای مردم، اشتغال هم رونق گیرد.

او از عزم دولت ونزوئلا جهت انجام این همکاری مشترک و تولید خودرو در کشور ونزوئلا تشکر کرد.

در ادامه وزیر حمل و نقل ونزوئلا گفت: همکاری‌هایی از گذشته با شرکت سایپا وجود داشته و امروز به دنبال تجدید این همکاری‌ها هستیم و این موضوع با تولید خودروهای مدرن و به روز برای مردم ونزوئلا انجام می‌شود و این محصولات می‌تواند نظر مردم این کشور را جلب کند.

او افزود: این تفاهم نامه سرآغاز همکاری‌های مجدد ونزوئلا با سایپاست؛ بعد از سفر رئیس جمهور ونزوئلا در چند ماه گذشته به ایران، مقرر شد همکاری‌ها به صورت مستحکم‌تر از گذشته بین دو کشور ادامه پیدا کند و بر این اساس ونزوئلا می‌تواند به عنوان مصرف کننده خودروهای سایپا باشد.

او با اشاره به برگزاری نمایشگاه خودروهای ایرانی در کشور ونزوئلا گفت: استقبال خیلی خوبی از خودروهای ایرانی در این نمایشگاه شد به نحوی که پس از برگزاری، نظر سنجی انجام گرفت و مشخص شد که ۶۲ هزار نفر، متقاضی خرید محصولات ایرانی هستند و این نشان دهنده علاقمندی مردم ونزوئلا به محصولات ایرانی و خودروهای گروه سایپا است.

وزیر حمل و نقل ونزوئلا در خصوص ادامه همکاری با گروه سایپا گفت: سایپا می‌تواند مشتریان خاص خودش را در ونزوئلا داشته باشد و تلاش ما هم این است که این کشور علاوه بر تولید خودروها در داخل کشور، به هاب منطقه‌ای برای صادرات محصولات گروه سایپا تبدیل شود و با توجه به کیفیت محصولات، سایپا می‌تواند در کشورهای منطقه امریکای لاتین جایگاه خوبی پیدا کند و محصولات خود را به منطقه کارایب و امریکای لاتین صادر کند. در این خصوص ونزوئلا به عنوان پل ارتباطی برای سایر کشورهای منطقه امریکای لاتین محصولات سایپا را ارسال می‌کند.

گفتنی است بر اساس این تفاهم نامه در گام اول سایپا هزار خودرو به صورت CBU از محصولات خود را به این کشور ارسال خواهد کرد و تا پایان سال ۲ هزار خودرو دیگر هم به این کشور ارسال می‌شود. علاوه بر این در ادامه همکاری با ارسال خودرو به صورت SKD و مونتاژ در کارخانه ونیراتو کشور ونزوئلا، خط تولید این کارخانه هم فعال و در آنجا خودروهای گروه سایپا تولید خواهد شد.

برچسب ها: ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=13291

دیدگاه شما

آخرین اخبار