- ماشین نیوز - https://www.mashinnews.com -

تعلیق پروانه فعالیت رانندگان تاکسی که واکسن نزده‌اند

به گزارش ماشین نیوز [1] ؛مرتضی ضامنی درباره این تصمیم گفت: باتوجه به مصوبات ستاد ملی کرونا محدودیت هایی برای افرادی که کرونا مثبت هستند و یا اصلا واکسن نزده اند مصوب شده است در همین راستا سامانه ” ایران من ” در مجموعه وزارت کشور فرآیند ارائه استعلام ها را آغاز کرده و به صورت دوره ای گزارش های آن به ما ارائه می شود.

وی افزود: مقرر شد آن دسته از رانندگانی که تاکنون علی رغم اینکه امکان واکسیناسیون فراهم شده، اما واکسن تزریق نکرده اند پروانه فعالیتشان تعلیق شود و این تعلیق ادامه دارد تا زمانی که اقدام کنند و در فرآیند واکسیناسیون شرکت کنند البته در حوزه تاکسیرانی درصد این افراد زیاد نیست و درحال حاضر در حدود ۴ یا ۵ درصد رانندگان هستند که واکسن دریافت نکرده اند.

ضامنی ادامه داد: از هفته گذشته محدودیت ها و ممنوعیت فعالیت رانندگان تاکسی که واکسن نزده اند در شهرهای مختلف اعمال شده و امیدواریم اندک افرادی که باقی مانده اند نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور در پاسخ به سوالی درباره اعمال محدودیت در تعداد مسافران  در تاکسی ها و سایر محدودیت ها برای تاکسی ها همزمان با پیک ششم کرونا گفت: بر اساس مصوبات ستادملی کرونا محدودیت های قبلی همچنان به قوت خود باقی است و شهرداری ها هم باتوجه به اینکه تعداد مسافر تاکسی ها از ۴نفر به ۳ نفر کاهش پیدا کرده است باید مبنای محاسبه و تعیین نرخ کرایه تاکسی را برمبنای ۳مسافر مشخص کنند تا رانندگان هم دچار زیان نشوند.

وی تاکید کرد: اگر راننده تاکسی پروتکل های بهداشتی از جمله سوارکردن حداکثر ۳مسافر را رعایت نکند تخلف است. مردم و مسافران هم باید در این زمینه خودشان همکاری و از سوار شدن بیش از سه مسافر ممانعت و این گونه تخلف ها را به سازمان های تاکسیرانی تحت نظر شهرداری ها اعلام کنند تا در اسرع وقت و با اولویت به اینگونه شکایت ها رسیدگی شود.

 

منبع: ایسنا