تخفیف بیمه موتور‌سیکلت‌ها بیشتر شود
کد خبر: ۱۵۹۲۲ | تاریخ انتشار : ۲۴-۰۸-۱۴۰۱ - ۱۰:۳۳ | نسخه چاپی نسخه چاپی
درخواست یک مقام بیمه‌ای:

مدیرعامل صندوق تأمین خسارت‌های بدنی، بر توجه جدی به ملاحظات اجتماعی در تعیین حق بیمه وسایل نقلیه پرکاربرد اقشار متوسط و ضعیف جامعه به ویژه موتورسیکلت تاکید و خواستار تخفیف بیشتر و حداکثری برای صدور بیمه نامه شخص ثالث موتورسیکلت ها شد.

به گزارش ماشین نیوز ؛ مهدی قمصریان با اشاره به تکالیف مصرح در قانون بیمه اجباری شخص ثالث از جمله ماده ۱۸ این قانون گفت: وسایل نقلیه پرکاربرد و رایج در اقشار متوسط و ضعیف مانند موتورسیکلت و خودروهای سواری ارزان قیمت از جمله عوامل مهم تعیین کننده ای هستند که باید در تعیین حق بیمه این قانون و همچنین نحوه تخفیف ، افزایش یا تخفیف آن از سوی بیمه مرکزی، شورای عالی بیمه و هیات وزیران مورد توجه قرار گیرند.

وی با اشاره به سایر عوامل از جمله نوع کاربری، سال ساخت و وضعیت ایمنی وسایل نقلیه در تعیین حق بیمه گفت: بر اساس قانون باید تا پایان برنامه ششم توسعه امکان صدور بیمه نامه بر اساس ویژگی های راننده فراهم می شد که این امر همچنان محقق نشده است.

مدیرعامل صندوق تامین خسارت های بدنی گفت: شرکت های بیمه می توانند تا ۲٫۵ درصد برای صدوربیمه نامه شخص ثالث تخفیف بدهند و البته بر اساس قانون امکان اعمال تخفیف بیشتر از این میزان منوط به مجوز بیمه مرکزی شده است.

قمصریان با توجه به شرایط اقتصادی اقشار آسیب پذیر خصوصا دارندگان موتورسیکلت خواستار استفاده حداکثری بیمه مرکزی و شرکت های بیمه برای اعمال تخفیف های بیشتر برای تشویق و ترغیب فاقدین بیمه نامه شخص ثالث شد.

لازم به ذکر است بخشودگی جرایم فاقدین بیمه نامه شخص ثالث دارندگان موتورسیکلت و وسایل نقلیه کشاورزی از ۱۵ آبان آغاز و تا ۱۳ آذر ادامه خواهد داشت.

برچسب ها: ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=15922

دیدگاه شما

آخرین اخبار