- ماشین نیوز - https://www.mashinnews.com -

ابداع بلندگوهای “نامرئی” برای خودروها

به گزارش ماشین نیوز [1] ؛نصب یک سیستم صوتی مناسب در خودرو می‌تواند فضای قابل‌توجهی را اشغال کند. اکنون فناوری جدید شرکت کره‌ای ال‌جی جایگزینی باریک و سبک را ابداع کرده است که پخش صوتی همه‌جانبه را از پنل‌های تخت ارتعاشی کوچک نوید می‌دهد.

یئو چون-هو از بخش LG Display در شرکت ال‌جی می‌گوید: ما بلندگوهای رایج سنگین و حجیم را با استفاده از فناوری پیشرفته خود برای استفاده از فضا، طراحی و عوامل سازگار با محیط زیست به یک راه حل پخش صدای “نامرئی” با کیفیت بالا تبدیل کرده‌ایم و تجربه صوتی در سطح جدیدی ارائه کرده‌ایم که قبلاً امکان پذیر نبوده است.

ابعاد این پنل ارتعاشی ۱۵۰ در ۹۰ میلی‌متر است که با همکاری ال‌جی با یک شرکت صوتی جهانی ناشناس توسعه داده شده و ضخامت آن تنها ۲.۵ میلی‌متر است و در عین حال ۴۰ گرم وزن دارد.

به گفته ال‌جی، این بلندگو ۹۰ درصد نازک‌تر و ۷۰ درصد سبک‌تر از بلندگوهای سنتی است که در حال حاضر سیستم‌های صوتی خودروها را پشتیبانی می‌کنند.

بنابراین در این بلندگو با توجه به ابعاد آن، اجزایی مانند سیم‌پیچ‌ها و آهنرباها را پیدا نخواهیم کرد که آن را حجیم کنند. در عوض، فناوری محرک با ارتعاش پنل‌ها، تجربه صدای همه‌جانبه و غوطه‌وری غنی و سه بعدی را ایجاد می‌کند.

گفته می‌شود که این فناوری را می‌توان در داشبورد، سقف، ستون و پشت سری صندلی خودرو تعبیه کرد تا صدای باکیفیتی را در کل فضای داخلی خودرو ارائه کند.

این فناوری در عین حال که استفاده از عناصر کمیاب مانند نئودیمیم را کنار می‌گذارد، فضای داخل خودرو را برای خودروسازان آزاد می‌کند تا از آن برای چیزهای دیگر استفاده کنند و به لطف نداشتن توری روی بلندگو، زیبایی بیشتری ایجاد می‌کند.

ال‌جی قصد دارد این فناوری را در نیمه اول سال ۲۰۲۳ تجاری‌سازی کند و در نمایشگاه CES ۲۰۲۳ در ژانویه، نمونه‌هایی را به ‌عنوان آن چه برای خودروهای جدید در راه است، به نمایش خواهد گذاشت.