کشف ۵۱ هزار لیتر سوخت قاچاق در قشم
کد خبر: ۱۶۷۸۸ | تاریخ انتشار : ۰۸-۰۹-۱۴۰۱ - ۸:۵۱ | نسخه چاپی نسخه چاپی

رییس کل دادگستری استان هرمزگان از کشف ۵۱ هزار لیتر سوخت قاچاق در آب‌های جزیره قشم خبر داد.

به گزارش ماشین نیوز ؛مجتبی قهرمانی اظهار داشت: در نتیجه اقدامات اطلاعاتی و گشت زنی‌ های ماموران دریابانی با هماهنگی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان مرزی قشم، ۵۱ هزار لیتر سوخت قاچاق در آب‌ های این جزیره کشف شد.

وی با بیان اینکه قاچاقچیان قصد داشتند با استفاده از یک محفظه پلاستیکی موسوم به «مشک ماری»، این میزان سوخت قاچاق را از ساحل به شناورهای تندرو منتقل کنند، افزود: به دستور مقام قضایی، ماموران، مشک یادشده را از بستر دریا بیرون کشیده اند که در نتیجه آن مسیر انتقال سوخت قاچاق قطع شده است.

رییس کل دادگستری استان هرمزگان ارزش تقریبی سوخت کشف شده از این مشک را ۱۰ میلیارد و هفتصد و ده میلیون ریال عنوان کرد و گفت: بنابر گزارش ضابطین، تحقیقات به منظور شناسایی و دستگیری عوامل نگهداری این حجم از سوخت قاچاق ادامه دارد که نتایج آن متعاقباً اعلام خواهد شد.

قهرمانی یادآور شد: سوخت‌های کشف شده طبق روال قانونی با دستور قضایی تحویل شرکت پخش و توزیع فرآورده‌های نفتی شده و به چرخه توزیع قانونی برمی‌گردد.

وی با اشاره به آثار و پیامدهای سو قاچاق سوخت بر وضعیت اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و امنیتی استان هرمزگان، خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی با هدف جلوگیری از هدر رفت سرمایه های ملی و صیانت از اقتصاد کشور، اجازه هیچگونه فعالیت سودجویانه و غیر قانونی در این خصوص را نخواهد داد.

برچسب ها: ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=16788

دیدگاه شما

آخرین اخبار