جزئیات تولید خودروی اقتصادی در سال ۱۴۰۲
کد خبر: ۱۶۷۹۰ | تاریخ انتشار : ۰۸-۰۹-۱۴۰۱ - ۸:۵۵ | نسخه چاپی نسخه چاپی

رئیس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان کشور با بیان اینکه خودروی اقتصادی تا پایان سال ۱۴۰۲ تولید می شود، گفت: براساس توافقات انجام شده، مقرر شد قطعات این خودرو بدون واسطه در اختیار خودروساز قرار گیرد.

به گزارش ماشین نیوز ؛محمدرضا نجفی منش  اظهار داشت: یکی از مشکلات اساسی قطعه سازان، کمبود منابع مالی است. با توجه به قیمت فعلی خودرو، تامین مالی همواره برای خودروسازان به سختی امکان پذیر است و همین موضوع موجب می شود که خودروسازان دچار ضرر و زیان شوند و دائما در پرداخت مطالبات قطعه سازان نیز با کمبود مالی مواجه باشند و بدهی خود را با تاخیر پرداخت کنند.

* مطالبات ۵۰ هزار میلیارد تومانی قطعه سازان از خودروسازان 

رئیس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان کشور ا با بیان اینکه مطالبات معوق قطعه سازان اکنون به بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان رسیده است، افزود: براساس مذاکراتی که با خودروسازان انجام شد، مقرر شده است خودروسازان در ابتدا مطالبات قطعه سازان ضعیف تر و قطعه سازانی که از ۱۲۰ روز پیش تاکنون وجهی از خودروسازان دریافت نکرده اند پرداخت شود تا مشکلی برای ادامه فعالیتشان ایجاد نشود.

وی مدعی شد: یکی از راه های جلوگیری از ضرر و زیان خودروسازان عرضه خودرو در بورس است، با این روش هم خودروساز می تواند خودرو را با قیمتی بالاتری عرضه کند و هم خریدار می تواند خودرو را با قیمتی کمتر از بازار خریداری کند.

* ایران دهمین خودروساز دنیا در میزان تولید

نجفی منش با اشاره به افزایش تولید خودرو نسبت به سال گذشته بیان داشت: ایران اکنون دهمین خودروساز دنیا در میزان تولید است و این در حالی که در سال های قبل رتبه نوزدهم جهان را داشتیم.

* واردات قطعات فرانسوی خودرو ممنوع نشده است

وی در پاسخ به این سوال که آیا تحریم واردات خودروهای فرانسوی تاثیری در واردات قطعات این خودروها نیز دارد، گفت: واردات خودروهای فرانسوی از سوی ایران تحریم شد اما واردات این قطعات تحریم نشده و منعی برای واردات آن وجود ندارد.

رئیس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان کشور بیان داشت: با توجه به اینکه خودروهای فرانسوی پیش از این در کشور تولید می شد بنابراین بخش بیشتر قطعات مورد نیاز این خودروها اکنون در کشور تولید می شود و مشکلی در تامین این قطعات وجود ندارد.

نجفی منش در رابطه با تولید خودروی مشترک بین ایران و روسیه اظهار داشت: این مساله در حال بررسی است و امیدواریم به زودی عملیاتی شود.

* تولید خودرو اقتصادی در اواخر سال آینده

وی با اشاره به تولید خودروی اقتصادی اظهار داشت: با توجه به رایزنی هایی که بین وزارت صمت، خودروساز و انجمن قطعه سازان انجام شده قرار است که این خودرو در اواخر سال آینده تولید  شود.

نجفی منی اظهار داشت: خودروی اقتصادی باید همه استانداردهای موجود را برآورده کند و با قیمتی تولید شود که خرید آن برای اقشار کم درآمد امکان پذیر باشد.

رئیس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان کشور بیان داشت: براساس قراردادهای که بین انجمن و خودروساز منعقد شد، قرار است قطعات مورد نیاز تولید خودرو اقتصادی بدون واسطه به خودروساز تحویل شود.

* صادرات قطعات خودرو را انجام می دهیم

نجفی منش درباره صادرات قطعات خودرو اظهار داشت: در حال حاضر صادرات قطعات خودرو به کشورهایی که خودروی کامل صادر می شود انجام می شود ضمن اینکه اگر برخی مشکلاتی که در زمینه تبادلات مالی وجود دارد حل شود امکان صادرات قطعات خودرو به چندین کشور وجود دارد.

منبع: فارس

برچسب ها: ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=16790

دیدگاه شما

آخرین اخبار