- ماشین نیوز - https://www.mashinnews.com -

لاستیک خودرو و تاثیر آن در حین رانندگی در شرایط بارانی

به گزارش ماشین نیوز [1] ؛سرهنگ مصطف زینی وند در خصوص نکات مهم در نگهداری از لاستیک‌ها در فصول بارش اظهار کرد: رانندگان قبل از اینکه در شرایط بارندگی قرار بگیرند باید به یک سری موارد بیش از گذشته اهتمام ورزند.

وی افزود: یکی از موارد مهم در فصل بارندگی‌ها، کنترل لاستیک خودرو است که توصیه می‌شود در فصل سرد سال از تایر زمستانه و یا تایر‌های چهار فصل استفاده نمایند که با توجه به شکل هندسی عاج‌های لاستیک و عاج‌ها و شیار‌هایی که این نوع لاستیک‌ها دارند این تار‌ها را خاص کرده اند.

سرهنگ زینی وند بیان کرد: خودرو هرچقدر جلوتر برود این لاستیک‌ها آب را به کناره‌ها هدایت می‌کند و لاستیک با سطح خشک جاده تماس دارد وچسبندگی و اصطکاکی که خودرو باید داشته باشد مناسب رانندگی می‌شود و تعادل و سر خوردگی خودرو جلوگیری می کند.

رییس اداره مهندسی ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ گفت: در خصوص تایر لاستیک حتما سه نکته اساسی مد نظر رانندگان باشد که اولین آن توجه به عاج لاستیک است که اگر صاف شده و یا از بین رفته است لاستیک خودرو را حتما عوض کنند.

وی ادامه داد: نکته بعدی در خصوص تاریخ تولید لاستیک است که این تاریخ هر چقدر از آن گذشته باشد خشکی لاستیک بیشتر شده و میزان چسبندگی آن کمتر می‌شود.

سرهنگ زینی وند افزود: نکته اساسی در لاستیک‌ها میزان باد و هوای ان‌ها است که خیلی مهم است و رانندگان حتما در نظر داشته باشند که که میزان باد در انعطاف پذیری خودرو بسیار مهم است و باید میزان باد لاستیک‌ها را حتما و مرتب تنظیم نمایند.