منفعت خودروساز از فروش خودرو در بورس کالا
کد خبر: ۱۶۸۰۲ | تاریخ انتشار : ۰۸-۰۹-۱۴۰۱ - ۱۰:۰۳ | نسخه چاپی نسخه چاپی

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو با بیان اینکه در حال حاضر عرضه خودرو در بورس کالا به نفع تولیدکننده است، گفت: در صورتی عرضه خودرو در بورس کالا منجر به کاهش قیمت در بازار می شود که این عرضه مستمر باشد.

به گزارش ماشین نیوز ؛سعید موتمنی درباره وضعیت بازار خودرو، اظهار داشت: اگرچه رکود در بازار خودرو حاکم است اما روند قیمت خودرو هم تااندازه ای افزایشی است که دلیل دارد و آن هم عرضه کم خودرو از سوی خودروسازان است.

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو بیان داشت: عرضه خودرو کم است و پاسخگوی نیاز بازار نیست بنابراین این مساله موجب شده است خودروهای ارزان قیمت مانند ۲۰۶ تیپ دو در یک ماه گذشته ۳۰ میلیون تومان افزایش قیمت داشته باشد.

وی افزود: نسبت به یک ماه گذشته خودرو کوئیک بین ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان و خودرو تیبا  حدود ۱۰ میلیون تومان افزایش قیمت داشته است، ۲۰۷ اتومات و دنا اتومات توربو نیز افزایش قیمت داشته است.

* در حال حاضر عرضه خودرو در بورس کالا به نفع تولید کننده است

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو درباره تاثیر عرضه خودرو در بورس کالا اظهار داشت: در صورتی عرضه خودرو در بورس کالا منجر به کنترل و یا کاهش  قیمت خودرو در بازار می شود که این عرضه مستمر باشد و به صورت مقطعی نباشد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر عرضه خودرو در بورس کالا به نفع تولیدکننده است، اظهار داشت: با شرایط فعلی عرضه خودرو در بورس کالا به نفع مصرف کننده نیست زیرا خودروسازان با قیمت نزدیک قیمت بازار خودرو را عرضه می کند و در نهایت خودرو با قیمتی حدود ۵۰ میلیون تومان کمتر از قیمت بازار به دست خریدار می رسد و خریداران خودرو از بورس نیز اغلب خودروهای خریداری شده از بورس را در بازار عرضه می کنند و بنابراین باز هم مصرف کننده واقعی از این اختلاف قیمت با بازار منتفع نمی شود.

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو بیان داشت: وقتی کالایی مانند خودرو به یک کالای سرمایه ای تبدیل می شود در نتیجه نوسانات ارزی بر افزایش قیمت  آن تاثیر می گذارد، متأسفانه فعلا خودرو به یک کالای سرمایه ای تبدیل شده است و اغلب خریداران خودرو از بورس یا خودروساز به دنبال کسب سود هستند.

منبع: فارس

برچسب ها:, ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=16802

دیدگاه شما

آخرین اخبار