تولید ایران خودرو پس از دستاورد عبور مستقیم شتاب گرفت
کد خبر: ۱۶۸۰۶ | تاریخ انتشار : ۰۸-۰۹-۱۴۰۱ - ۱۰:۱۳ | نسخه چاپی نسخه چاپی

با توقف تولید خودرو ناقص و عرضه خودرو به صورت عبور مستقیم از خط تولید به دست مشتریان، گردش مالی و نقدینگی در گروه صنعتی ایران‌خودرو با فروش خودروهای کامل تقویت شده و آمارها بیانگر افزایش تولید در این گروه صنعتی است.

به گزارش ماشین نیوز ؛پس از حذف روش ارایه آمار کالای نیمه‌ساخته (مکانیکی) برای تولید، به جای محصول کامل و برقرار شدن شیوه تولید کامل و قابل عرضه به مشتریان، محصولات در گروه صنعتی ایران خودرو بدون کسری قطعه تولید شده و به مشتریان عرضه می شوند و این موضوع سبب بهبود تامین نقدینگی و افزایش در تیراژ تولید شده است.
برمبنای این گزارش، از هفته ۲۸ امسال و هم‌زمان با به صفر رسیدن خودروهای ناقص در گروه صنعتی ایران خودرو، نقطه پایانی بر تولید ناقص گذاشته شده و این خودروساز با عبور از شرایط بحرانی و با تحول در نحوه مدیریت منابع خود، توانسته سبب افزایش عرضه به بازار و تامین تقاضای مشتریان شود.
در هفته ۳۶ امسال نیز تولید خودرو کامل از مرز ۱۵ هزار دستگاه عبور کرده و دست‌یابی به عدد تولید هفتگی ۱۷ هزار دستگاه نیز به زودی رقم خواهد خورد.
گروه صنعتی ایران خودرو در تلاش است با تداوم جریان نقدینگی، پرداخت مطالبات قطعه سازان و تامین قطعات شرایط تحقق هدف تولید امسال را در دو گروه سواری و تجاری نیمه سنگین و سنگین فراهم کند.
در همین حال تعداد عرضه محصولات گروه صنعتی ایران خودرو تا روز ششم آذرماه در دو گروه سواری و تجاری نیز حکایت از نزدیک شدن به مجموع عرضه سال گذشته دارد و طبق هدف‌گذاری صورت گرفته در پایان آذرماه، عدد تولید و عرضه محصولات گروه صنعتی ایران خودرو از مجموع تیراژ تولید و عرضه سال گذشته عبور خواهد کرد.
این خودروساز تا ششم آذرماه موفق به عرضه بیش از ۴۰۲ هزار دستگاه خودرو شده که از مجموع عرضه سال گذشته حدود ۵۶ هزار دستگاه فاصله داشت.
مدیریت هوشمندانه منابع موجود و حذف خودروهای ناقص از فرایند تولید، دستاوردهای قابل توجهی را در ایران خودرو رقم زد که صرفه جویی هفت هزار میلیارد تومانی و افزایش کیفیت محصولات بخشی از آن است. این در شرایطی است که تولید ناقص در سال گذشته هزینه چهار هزار میلیارد تومانی را سبب شده است.
در همین حال در صورت ادامه تولید ناقص و عدم عرضه تمامی محصولات تولیدی، نیاز به نقدینگی برای حفظ شرایط و ادامه تولید را به میزان حداقل ۲۲ هزار میلیارد تومان افزایش می‌داد.

برچسب ها: ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=16806

دیدگاه شما

آخرین اخبار