توصیه‌های پلیس راهور به خانم‌های باردار
کد خبر: ۱۶۹۰۳ | تاریخ انتشار : ۰۹-۰۹-۱۴۰۱ - ۱۱:۱۴ | نسخه چاپی نسخه چاپی

کارشناس تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ در خصوص ضوابط و قوانین رانندگی بانوان در دوران بارداری توضیحاتی داد.

به گزارش ماشین نیوز ؛سرهنگ رابعه جوانبخت؛ کارشناس تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ در برنامه تلویزیونی “شهر امن” با اشاره به وضعیت ایمنی بانوان باردار گفت: خانم‌ها در دوران ۹ ماه بارداری خود دارای شرایط ویژه و خاصی هستند و نیازمند مراقب‌ها و احتیاط‌های بیشتری نسبت به سایرین هستند و باید در این دوران دقت بیشتری داشته تا از وقوع تصادفات و حوادث پیشگیری و جلوگیری شود.

کارشناس تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: در مواجهه با یک خانم باردار در ترددها چه به عنوان عابر پیاده و چه به عنوان راننده باید نکاتی رعایت شود تا از حوادث و اتفاقات برای وی و فرزندش جلوگیری به عمل آید.

سرهنگ جوانبخت افزود: قانون در مورد رانندگی خانم‌ها در دوران بارداری محدودیت و ممنوعیت خاصی را وضع نکرده است و می‌توان گفت که با توجه به فعالیت‌های گسترده بانوان در سطح جامعه، نمی‌توان برای رانندگی این قشر محدودیتی قائل شد و این موضوع به درک از شرایط خانم‌های باردار باز می‌گردد که وی در چه شرایطی است.

وی گفت: واقعیت این است که در سه ماهه اول بارداری، تغییرات زیادی را از نظر هورمونی و جسمانی در خانم‌ها شاهد نیستیم و شاید رانندگی آنها خیلی محدودیت خاصی نداشته باشد.

کارشناس تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ بیان کرد: داستان در سه ماهه دوم بارداری که بیشترین میزان تغییرات هورمونی را در خانم‌های باردار شاهد هستیم شروع می‌شود که تغییرات فیزیکی کم کم خود را نشان می‌دهند و تا سه ماهه آخر بارداری ادامه پیدا می‌کند و در این زمان شرایط خیلی خطرناک‌تر می‌شود و توصیه می‌کنیم خانم‌های باردار در این دوران از رانندگی جدا خودداری کنند.

وی افزود: در واقع قانون مسئولیت را به افراد سپرده است که با توجه به شرایطی که دارند خود در مورد رانندگی تصمیم‌گیری نمایند که البته امیدواریم با توجه به حوادث و اتفاقاتی که روی می‌دهد به جایی برسیم که شاهد اعمال این محدودیت‌ها با توجه به حفظ سلامت مادر و فرزند شاهد باشیم.

کارشناس تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به بستن کمربند ایمنی توسط بانوان باردار گفت: خیلی از خانم‌های باردار فکر می‌کنند که در این دوران محدودیت و ممنوعیتی در خصوص بستن کمربند ایمنی ندارند و می‌توانند از کمربند ایمنی استفاده نکنند درست است که تغییراتی در فیزیکی خانم‌های باردار اتفاق افتاده می‌افتد، اما نکته اینجاست که ایمن‌ترین و مهم‌ترین بخشی که می‌توان به آن تکیه کرد و از وقوع خطرات و از دست دادن فرزند می‌تواند به آنها کمک کند همین بستن کمربند ایمنی است.

وی ادامه داد: خانم‌های باردار به هیچ عنوان به این مساله فکر نکنند که نباید کمربند ایمنی را ببندند و اگر نمی‌توانند از کمربند ایمنی استفاده نمایند توصیه می‌شود که اصلاً رانندگی نکنند و در صندلی جلو ننشینند.

سرهنگ جوانبخت افزود: بستن کمربند ایمنی در خانم‌های باردار تکنیک خاصی دارد و حتماً باید کمربند ایمنی بسته شود به این صورت که حتماً کمربند ایمنی را از قسمت گردن خانم‌های باردار به صورت مورب از روی قفسه سینه رد نمایند و قسمت دوم کمربند حتماً باید از قسمت زیر شکم یک خانم باردار بسته شود.

وی گفت: خیلی از خانم‌های باردار فکر می‌کنند که کمربند ایمنی باید از روی شکم بسته شود و ابعاد و سایز کمربند برای بسته شدن مشکل است این در حالی است که قسمت دوم کمربند باید از زیر شکم بسته شود که در واقع از ضربات و حوادث ناگهانی جلوگیری کند بستن کمربند ایمنی برای خانم‌های باردار اطمینان‌بخش هست و حوادثی داشته‌ایم که فقط و فقط به خاطر بستن کمربند ایمنی، شاهد اتفاقات بد و ناگوار نبوده‌ایم.

برچسب ها:, , ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=16903

دیدگاه شما

آخرین اخبار