بورس کالا در دریافت مالیات خودرو نقشی ندارد
کد خبر: ۱۶۹۲۳ | تاریخ انتشار : ۰۹-۰۹-۱۴۰۱ - ۱۵:۱۷ | نسخه چاپی نسخه چاپی

کارشناس حوزه بورس کالا گفت: سازمان بورس، بورس کالا و شرکت‌های کارگزاری ضرایب کارمزدی مشخص دارند و به طور کلی مالیات دریافتی عرضه کنندگان خودرو ارتباطی با بورس کالا ندارد.

به گزارش ماشین نیوز ؛برخی از افراد متقاضی خرید خودرو از بورس کالا در خصوص مالیات خرید از بورس کالا معترض و معتقد بودند که نباید مبلغی پرداخت شود.

برای پیگیری موضوع مالیات هنگام خرید خودرو از بورس کالا کارشناس این حوزه نکاتی را بیان کرد.

سجاد ابراهیم زاده گفت: عرضه خودرو در بورس کالا اتفاق خوبی که باید زودتر از این‌ها رقم می‌خورد عرضه خودرو در بورس کالا نزدیک به مناقصه است، اما خوب بسیار با یکدیگر متفاوت هستند و برای این که مخاطبان مطلب را آسان تر دریافت کنند این مثال زده می شود در بورس کالا کسی از قیمت‌های در خواستی فرد دیگر آگاه نیست  درنتیجه اصلا امکان زد و بند وجود ندارد عرضه کننده قیمت را مشخص می‌کند و متقاضی که داری کد است می‌توانند از طریق کارگزاری بر سر قیمت اعلامی رقابت  داشته باشد کارگزاری نیز بر اساس عدد اعلامی فرد وارد رقابت می‌شود.

او گفت: سازمان بورس، بورس کالا و شرکت‌های کارگزاری ضرایب کارمزدی مشخص دارند به طور مثال در بحث صنعتی ضریب کارگزار خریدار و فروشنده ۰.۰۰۱۸ است که در قیمت نهایی ضریب می‌شود و اصلا به مالیات ارتباطی ندارد چرا که مالیات را خود شرکت خودروساز اعلام می‌کند.

او می‌گوید: عرضه خودرو در بورس کالا ۹ درصد ارزش افزوده دارد، ولی برای برخی خودرو‌ها این عدد ۱۳ درصد اعلام شده است به طور مثال در عرضه پژو ۲۰۷ مالیات ۱۳ درصدی اخذ شد که این ۱۳ درصد شامل مالیات و هزینه‌های جانبی بود، اما برای دیگنیتی این اتفاق نیفتاد و همه این‌ها به خود خودرو ساز باز می‌گیرد به طور کلی مالیات ارتباطی با بورس کالا ندارد .

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب ها:, ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=16923

دیدگاه شما

آخرین اخبار