۲۲ بهمن تجلی اراده ملت بزرگ ایران
کد خبر: ۱۶۹۸ | تاریخ انتشار : ۲۲-۱۱-۱۴۰۰ - ۸:۴۷ | نسخه چاپی نسخه چاپی

دکتر حسن کربلایی استاد دانشگاه و کارشناس ارشد رسانه و تحلیلگر مسائل سیاسی در گفت‌وگو با گزارشگر روزنامه کیهان در تحلیل رمز ماندگاری تفکر ناب انقلاب اسلامی پس از چهل و سه سال، می‌گوید: «بدون شک انقلاب اسلامی ایران ریشه در باورها و عقاید الهی و آسمانی ملت مسلمان ایران دارد و باورهای الهی نیز بن‌مایه وجودی ملت بوده و هست و با تار و پود زندگی ایرانیان عجین شده است و به همین دلیل همیشه مانا و برقرار است ان‌شاءالله.»

به گزارش ماشین نیوز ؛دکتر کربلایی در ادامه تصریح می‌کند: « بنا بر وعده تخلف ناپذیر الهی، تا زمانی که ملتی در مسیر حق و حقیقت و اسلام ناب محمدی(ص) و تأسی به تعالیم ائمه معصومین علیهم‌السلام قرار داشته باشند و حرکت کند نصرت الهی همراه او خواهد بود؛ و به جرات می‌توانم بگویم رمز واقعی زنده بودن تفکر ناب انقلاب اسلامی همین مسیر است که به راه ولایت فقیه ختم می‌شود و راه ولایت فقیه همان راه انبیاء الهی است. راهی است که پایانش ظهور منجی عالم بشریت خواهد بود.»
این تحلیلگر مسائل سیاسی به گزارشگر روزنامه کیهان می‌گوید: « ولایت قطب‌نمای حقیقی انقلاب اسلامی در طول این سال‌ها بوده و هر فرد یا جریانی که خود را با این قطب نما هماهنگ و همراه نکرده باشد بدون شک در امتحان خواص مردود شناخته می‌شود، و در واقع یکی از علل مانایی انقلاب اسلامی ولایت فقیه بوده و هست.»
دکتر کربلایی معتقد است که ولایتمداری موجب بصیرت و هشیاری و آمادگی برای صیانت از انقلاب اسلامی می‌شود.
وی درباره تفاوت انقلاب اسلامی ما و دیگر انقلاب‌ها نیز می‌گوید: « انقلاب اسلامی ایران با هیچ انقلابی یکسان ارزیابی نمی‌شود. چرا که اولا انقلاب ما مبتنی بر ‌اندیشه الهی بوده و صبغه فرهنگی ریشه‌دار دینی و مذهبی دارد و الگویی مانند امام حسین علیه‌السلام پیش روی انقلاب ماست و همچنان‌که سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی می‌گفت «ما ملت امام حسینیم» این الگو یک خط و معیار اصلی است و این در حالی است که انقلاب‌هایی مثل چین یا روسیه دارای بُعد اقتصادی بود یا انقلاب فرانسه دارای رنگ سیاسی بود. از طرف دیگر انقلاب اسلامی ما با حرکت همه اقشار مردم ایران به رهبری امام خمینی(ره) صورت گرفت نه یک یا دو طیف مشخص و این برعکس تمام انقلاب‌های بزرگ دیگر جهان بود.
یک ویژگی دیگر انقلاب ما این بود که رهبر این انقلاب هیچ‌گاه اعلام نبرد مسلحانه نکرد و یا از طریق کودتا به قدرت نرسید. بلکه مشروعیت رهبر انقلاب ما از منبع دین الهی اسلام بود ولی منبع مقبولیت رهبران دیگر انقلاب‌ها جنبه دینی
نداشت.»
دکتر کربلایی وظیفه دولت و ملت در حفظ انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن را این‌گونه بیان می‌کند: «حرکت در مسیر آرمان‌ها و غایات انقلاب وظیفه دولت و ملت است. حرکت در این مسیر بی‌شک اگر آگاهانه و هشیارانه و مخلصانه و جانانه باشد به قطع یقین به حفظ دستاوردهای انقلاب ما، و رسیدن به اهداف نهائی آن منجر می‌شود.»
وی در پاسخ به این سؤال که سرنوشت انقلاب اسلامی را چگونه می‌بینید، می‌گوید: « انقلاب ما در برابر یک رژیم تا بن دندان مسلح و بهره‌مند از حمایت قدرت‌های دنیا پیروز شد. تجاوز یک ارتش به ایران با حمایت ۶۰ کشور بزرگ و کوچک و تحمیل صدها بحران و انجام صدها توطئه و خیانت، نتوانست انقلاب ما را نابود کند.
پس می‌توان با جرات گفت که به گفته امام عظیم‌الشان انقلاب، پرچم این انقلاب به‌دست صاحب اصلی آن یعنی حضرت قائم (عج) خواهد رسید و انقلابمان به انقلاب جهانی مهدی موعود (عج) پیوند زده می‌شود.ان‌شاءالله!»

........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=1698

دیدگاه شما

آخرین اخبار