وقتی چین ماشین آفرودی در کلاس لندکروز می‌سازد
کد خبر: ۱۸۱۶۰ | تاریخ انتشار : ۳۰-۰۹-۱۴۰۱ - ۱۱:۰۹ | نسخه چاپی نسخه چاپی

شاسی بلند مکسوس تریتوری یک خودرو آفرودی ساخت چین با بدنه‌ای بزرگ در ابعاد ماشینی چون لندکروز است.

به گزارش ماشین نیوز ؛شاسی بلند مکسوس تریتوری از نظر ابعاد، یک سر و گردن بالاتر از بایک BJ۶۰ یا همان لندکروز چینی قرار می‌گیرد و اندازه آن برابر با ۵۰۴۶ میلی متر طول، ۲۰۱۶ میلی متر عرض و ۱۸۷۶ میلی متر ارتفاع است و در فاصله محوری هم با عدد ۲۹۵۰ میلی متر روبه‌رو می‌شویم. وقتی این اعداد را در کنار زوایای ورود و خروج که برابر با ۲۸ و ۲۶ درجه است قرار می‌دهیم، تازه می‌توجه می‌شویم که با چه آفرودری طرف هستیم!

در همین راستا و با احترام به تویوتا لندکروز افسانه‌ای، باید بگوییم که که شاسی بلند مکسوس تریتوری از نظر ابعاد و زوایای خروج و ورود، تقریبا با لندکروز یکی است (در مورد تفاوت خودروهای چینی و ژاپنی، مخصوصا تویوتا لندکروز، هیچ صحبتی نداریم).

وقتی چین ماشین آفرودی در کلاس لندکروز می‌سازد

طراحی ظاهری در مکسوس تریتوری هم از یک شاسی بلند خشن خبر می‌دهد. جلو پنجره بزرگ با خطوط عمودی و نارنجی رنگ در کنار فلاپ‌های پلاستیکی در قسمت رکاب و سیستم اگزوز دو کاناله، از مهم‌ترین اِلمان‌های ظاهری در طراحی بدنه هستند.

مشخصات فنی و کابین خودرو افرودی مکسوس Territory

علاوه بر دستگیره‌های سقفی، سه دستگیره دیگر هم در کابین شاسی بلند مکسوس تریتوری تعبیه شده است تا حس و حال آفرودی را به شما بیشتر تلقین کند. نمایشگر مولتی مدیا با ابعاد ۱۲.۳ اینچ و کلاستر دیجیتال ۹ اینچی هم کاملا با ابعاد بزرگ کابین هماهنگ هستند و همچنین دکمه‌های فیزیکی متعدد بر روی داشبورد به همراه ۲ دستگیره دیگر در قسمت کنسول وسطی، کاملا یک فضای خشن و به دور از مدرن بودن را خلق کرده است؛ یعنی چیزی که با ذائقه آفرود بازها جور درمی‌آید.

در نسخه فول آپشن شاسی بلند مکسوس تریتوری، ما فرمت ۷ سرنشینه را داریم که صندلی‌های ردیف اول به ماساژور و گرم کن و سردکن مجهز هستند اما در ردیف دوم، ماساژور حذف می‌شود. همچنین خریداران می‌توانند نسخه ۶ سرنشینه با صندلی‌های خلبانی را هم داشته باشند. به علاوه سیستم صوتی پرچمدار JBL با ۱۲ اسپیکر هم جزو آپشن‌های این نسخه به حساب می‌آید.

در زیر کاپوت شاسی بلند مکسوس تریتوری با یک موتور چهار سیلندر توربو دیزل با ظرفیت ۲ لیتر طرف هستیم که می‌تواند ۲۱۸ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور را از طریق گیربکس اتوماتیک ۸ سرعته ZF آلمانی به راننده هدیه دهد. در حالت عادی، نیروی موتور با چرخ‌های عقبی درگیر می‌شود اما خبر خوب این است که شاسی بلند مکسوس Territory به سیستم ۴ چرخ محرک موقت مجهز شده است. به تمام این مجموعه، سیستم هیبرید ملایم ۴۸ ولت را هم اضافه کنید که در ترافیک‌های سنگین، شما را از شر مصرف سوخت بالا بی‌نیاز می‌کند. همچنین «سیستم دفلاک تریپل» و «۱۰ حالت رانندگی آفرودی» هم برای شاسی بلند مکسوس تریتوری تعریف شده است.

وقتی چین ماشین آفرودی در کلاس لندکروز می‌سازد

در همین راستا بد نیست بدانید که در سیستم تریپل دفلاک یا همان «سه قفل دیفرانسیلی»، به صورت مجزا در هر کدام از محورها و همچنین در گیربکس ۴WD، یک قفل دیفرانسیل خواهید داشت که این آرایش می‌تواند شما را از گیر کردن در هر مسیری نجات دهد.

قیمت و احتمال واردات شاسی بلند مکسوس تریتوری به ایران

قیمت نسخه فول آپشن و هیبرید شاسی بلند مکسوس Territory در حدود ۳۶ هزار دلار است و واردات این نسخه به کشور ایران، کاملا بعید به نظر می‌رسد؛ اما اگر به سراغ تریم‌های ارزان‌تر مکسوس تریتوری برویم که فاقد ماساژور، سیستم هیبرید و در کل آپشن‌های کمتری باشند، طبیعتا قیمت پایین‌تری را هم انتظار خواهیم داشت. احتمالا در صورت واردات شاسی بلند مکسوس تریتوری به ایران (توسط شرکت بهمن موتور) قیمت این خودرو شانه به شانه دیگنیتی پرستیژ حرکت خواهد کرد و در نتیجه قیمت مکسوس تریتوری در بازه ۲.۵ تا ۳ میلیارد تومان خواهد بود. در پایان کار با اطمینان می‌گوییم که شاید ابعاد یا قدرت مکسوس تریتوری با تویوتا لندکروز یکی باشد اما زمانی که این دو خودرو را وارد گود می‌کنیم، مطمئنا ژاپنی محبوب ما، با اختلاف برنده این رقابت خواهد بود.

برچسب ها:, , , ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=18160

دیدگاه شما

آخرین اخبار