۳۲۰ هزار دستگاه ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای فرسوده است
کد خبر: ۱۸۲۱۷ | تاریخ انتشار : ۰۲-۱۰-۱۴۰۱ - ۹:۳۹ | نسخه چاپی نسخه چاپی

مقام مسئول سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از فرسودگی ۸۰ درصد ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای کشور خبر داد و گفت:۹۰ درصد اتوبوس‌های کشور نیازمند نوسازی هستند.

به گزارش ماشین نیوز ؛فیروز قیاسی مدیرکل دفتر نگهداری راه‌های فرعی و روستایی سازمان راهداری اظهار کرد:‌ حدود ۸۰ درصد از ۴۰۰ هزار ناوگان که در سطح جاده‌های کشور تردد می‌کنند به دلیل عمر بالا و فرسوده نیاز به نوسازی دارند.

وی افزود:‌ با وجود این‌که ۹۰ درصد حمل‌ونقل کشور توسط جاده انجام می‌شود اما عمر ناوگان بسیار فرسوده است.

وی تصریح کرد: ۹۰ درصد اتوبوس‌های کشور نیازمند نوسازی هستند. خودرو فرسوده، راننده و راه را هم فرسوده می‌کند و هزینه‌هایی از قبیل مصرف سوخت، استهلاک و  هدر رفت زمان را افزایش می دهد.

وی اعتبار لازم برای نوسازی ناوگان حمل‌ونقل کشور را ۳۰ هزار میلیارد تومان اعلام و تصریح کرد: در بخش راهداری حدود ۲۲۰ هزار راه آسفالت در کشور وجود دارد که برای نگهداری این راه‌ها حدود ۱۶۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است که فقط حدود ۱۰ درصد آن تامین می شود.

مدیرکل سازمان راهداری با اشاره به این‌که مطابق قانون ۲ درصد سهم معادن بابت نگهداری راه‌ها باید هزینه شود، گفت: حدود ۵۰ هزار کیلومتر از راه‌های فرعی و روستایی تحت تاثیر معادن هستند که از ۵۰۰ میلیون تن بار ۵۰ میلیون تن مربوط به معادن است، از این رو انتظار می‌رود حداقل به اندازه همین ۱۰ درصد در نگهداری راه‌ها کمک کنند.

برچسب ها: ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=18217

دیدگاه شما

آخرین اخبار