- ماشین نیوز - https://www.mashinnews.com -

برنامه های ایران خودرو برای افزایش کیفیت

به گزارش ماشین نیوز [1] ؛ دکتر مهدی خطیبی، در نشست با انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو، گفت: در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در خصوص ارتقای کیفیت محصولات، برنامه‌های موثری تهیه شده و در دست اجراست.
وی از برنامه‌ریزی برای افزایش ظرفیت‌های تولید خبر داد و گفت: کاهش بهای تمام شده تولید نیز از دیگر برنامه‌های محوری است که مطابق با راهبرد وزارت صمت با جدیت دنبال خواهد شد.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو تاکید کرد: برای کاهش قیمت تمام شده محصول و هزینه‌های سربار تولید، مسیری جز افزایش تولید نداریم و اگر مقیاس تولید بالا نباشد، به قیمت رقابتی دست نخواهیم یافت.

وی گفت: به منظور کاهش زیان تولید، تغییر تنوع و ترکیب تولید از خودروهای زیان‌ده به سمت خودروهای سودآور در دستور کار قرار دارد.
دکتر خطیبی با اشاره به این‌که گروه صنعتی ایران‌خودرو باید اقتصادی مدیریت شود، خاطرنشان کرد: مشکل اصلی صنعت خودرو، نگاه فرهنگ غیرتولیدی و هزینه‌هایی است که بر این صنعت تحمیل می‌شود.
به گفته مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، اگر در صنعت خودرو و خودروسازی، مزیت نسبی نداریم، باید به دنبال خلق مزیت باشیم، در قطعه سازی این مزیت نسبی در تولید بسیاری از کالاها و قطعات وجود دارد. از این رو، می توانیم تبدیل به یکی از قطب‌های قطعه‌سازی در منطقه شویم.
وی با بیان این‌که تعامل ایران‌خودرو و قطعه‌سازان باید حرفه‌ای‌تر و کارآمدتر باشد، ارتباط سهل و کارآمد ساپکو با قطعه سازان را ضروری دانست.
خطیبی، با بیان این‌که همکاری با قطعه سازان را توسعه خواهیم داد، اظهار امیدواری کرد، دست در دست هم به سمت روزهای بهتر و سالی بدون زیان حرکت کنیم.
گفتنی است، در دیدار مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو با قطعه‌سازان مهم‌ترین مسایل و مشکلات صنعت خودرو و قطعه‌سازی مطرح و راهکارهایی برای رفع آن مورد بررسی قرار گرفت.