پل حافظ به حدی فرسوده شده که چاره‌ای جز جمع‌آوری آن نداریم
کد خبر: ۱۸۹۰۴ | تاریخ انتشار : ۱۳-۱۰-۱۴۰۱ - ۱۰:۱۱ | نسخه چاپی نسخه چاپی

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: فرسودگی شدید پل حافظ در تقاطع خیابان طالقانی به حدی است که چاره‌ای جز جمع‌آوری آن نداریم. در واقع، پل حافظ به حدی فرسوده شده است که هزینه‌های نگهداری و بهسازی آن به اندازه ارزش خود پل بالا رفته و برای شهرداری به صرفه است که این پل را جمع‌آوری کند.

به گزارش ماشین نیوز ؛ در روزهای اخیر خبری مبنی بر برداشته شدن پل حافظ در تقاطع خیابان طالقانی در ایام تعطیلات نوروز مطرح شده است. آن طور که مسئولان مدیریت شهری پایتخت می گویند، این پل که پیش از انقلاب ساخته شده و اکنون به شدت فرسوده است، نیاز به جمع آوری دارد. همچنین سید جعفر تشکری هاشمی، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران اخیرا گفته است که «پل موجود در تقاطع خیابان حافظ و طالقانی، کارآمدی ترافیکی ندارد و می‌توان آن را جمع کرد.»

در روزهای اخیر نیز عباس شعبانی، معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران گفته است که «مطالعات فعلی سازمان حمل و نقل و ترافیک حاکی از این است که بود و نبود پل حافظ در تقاطع خیابان طالقاتی تاثیر چندانی در ترافیک منطقه ندارد.» اما با وجود این صحبت ها، برخی شهروندانی که به صورت روزمره از آن مسیر عبور می کنند، معتقدند که وجود این پل نقش مهمی در کاهش بار ترافیکی منطقه دارد و برداشتن آن می تواند باعث تشدید ترافیک در مسیر خیابان حافظ، خیابان طالقانی و خیابان های اطراف شود.

این مساله را با سید مجتبی شفیعی، مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در میان گذاشتیم و او نیز توضیح داد: هیچ کس نگفته بود که جمع آوری پل حافظ باعث کاهش ترافیک در منطقه خواهد شد، اما اساسا اثر ترافیکی این پل خیلی کم است، ولی به دلیل فرسودگی شدید پل حافظ، هزینه های نگهداری و بهسازی آن به اندازه ارزش خود پل بالا رفته است و به همین دلیل، برای شهرداری به صرفه است که این پل را جمع آوری کند.

وی افزود: فرسودگی شدید پل حافظ در تقاطع خیابان طالقانی به حدی است که چاره‌ای جز جمع آوری آن نداریم. البته بررسی های معاونت مطالعات سازمان حمل و نقل و ترافیک نشان می‌دهد که برداشتن پل حافظ تاثیر چندانی روی افزایش ترافیک منطقه ندارد و بنابراین با برداشتن این پل، فعلا لازم نیست که پل جدیدی نصب شود یا اقدام دیگری برای مدیریت ترافیک آن منطقه انجام شود.

منبع: ایلنا

برچسب ها:, , ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=18904

دیدگاه شما

آخرین اخبار