قیمت حامل های انرژی در لایحه بودجه ۱۴۰۲
کد خبر: ۱۹۳۱۶ | تاریخ انتشار : ۱۹-۱۰-۱۴۰۱ - ۱۱:۰۳ | نسخه چاپی نسخه چاپی

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: سال آینده هیچ افزایش قیمتی برای حامل های انرژی از جمله بنزین، گازوئیل و گاز را نداریم و این موضوع اصلا در بودجه سال ۱۴۰۲ نیامده است.

به گزارش ماشین نیوز ؛عبدالعلی رحیمی مظفری عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به جزئیات لایحه بودجه ۱۴۰۲، اظهار داشت: آن طوری که مشخص است در لایحه بودجه سال آینده هیچ افزایش قیمتی برای فرآورده های نفتی و گازی و حامل های انرژی دیده نشده است.

وی افزود: اینکه بیان می شود قرار است سال آینده قیمت بنزین، گازوئیل و گاز افزایش پیدا کند اصلا چنین چیزی در دستورکار دولت و مجلس نیست و اگر هم دولت بخواهد قیمت حامل های انرژی را افزایش دهد مجلس این اجازه را نخواهد داد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: قبل از اینکه افزایش قیمت در حامل های انرژی داشته باشیم باید توزیع عادلانه در کشور صورت گیرد تا زمانی که حامل های انرژی در کشور عادلانه توزیع نشود نمی شود افزایش قیمت داشته باشیم. باز تاکید می کنم در سال آینده هیچ افزایش قیمتی برای حامل های انرژی از جمله بنزین، گازوئیل و گاز را نداریم و این موضوع اصلا در بودجه سال ۱۴۰۲ نیامده است.

رحیمی با بیان اینکه بر اساس سیاست‌های حمایتی دولت از اقشار آسیب‌پذیر، مددجویان بهزیستی و کمیته امداد از پرداخت هزینه بهای قبوض «آب»، «برق» و «گاز» مشروط بر رعایت الگوی مصرف «معاف» هستند، تصریح کرد: همچنین معافیت هایی برای خانوارهایی که در سال آینده مصرف کمتر داشته باشند در لایحه بودجه دیده شده است. یعنی هر خانواری که مصرف کمتر داشته باشد بهای گاز، آب و برق برای آن ها رایگان خواهد بود و این معافیت  برای پر مصرف ها اعمال نخواهد شد.

منبع: تسنیم

برچسب ها:, ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=19316

دیدگاه شما

آخرین اخبار