- ماشین نیوز - https://www.mashinnews.com -

لزوم توجه جدی به معضل کمبود پارکینگ در تهران

به گزارش ماشین نیوز [1] ؛ کلانشهر تهران سال هاست با یک معضل اساسی به عنوان ترافیک، مواجه است. این معضل در برخی از ساعات در طول روز به حدی زیاد بوده که برای رانندگان عذابی بزرگ محسوب می شود. علاوه بر ورود خودروهای نوشماره به چرخه ترافیک و عدم خروج خودروهای فرسوده و اسقاط آن ها، تغییر کاربری برخی از منازل مسکونی به تجاری و تبدیل آنها به پاساژ بدون در نظر گرفتن توفقگاه یا پارکینگ مناسب، یکی از علل ترافیک در برخی از خیابان های تهران شده است.

چندی پیش سردار سید کمال هادیانفر در یک نشست خبری با هشدار درباره وضعیت ترافیک در شهر تهران اعلام کرد: در خیابان های اصلی منازل تبدیل به پاساژ و مغازه شده آن هم بدون رعایت پارکینگ و توقف گاه و شهرداری مجوز تجاری به ملک مسکونی می دهد و این باعث ترافیک می شود و هیچ کسی جز انکه مجوز میدهد مقصر نیست و از شهرداران درخواست می کنیم از این مقوله کسب درآمدنداشته باشند. اگر با این روند پیش برویم مانند خیابان های مسکو می شویم که برای رفتن تا فرودگاه ۱۲ ساعت باید توی ترافیک بمانیم.

پس از آن علیرضا زاکانی شهردار تهران در واکنش به اظهارات سردار هادیانفر گفت: در حال حاضر رویکردی که در شهر وجود دارد بیشتر این است که از سمت تجاری به مسکونی برویم و برعکس این موضوع است.

وی ادامه داد: این موضوع که سردار هادیانفر مطرح کرده‌اند ناظر به گذشته است و در گذشته علاقه‌مندی زیادی به این بود که به سمت تغییر کاربری و تجاری شدن منازل بروند اما الان اینطور نیست و رویکرد تغییر کرده است و در بسیاری از بافت‌های شهری علاقه‌مندی به ساخت منازل مسکونی است.

اما سردار حسین رحیمی رییس پلیس تهران بزرگ در پاسخ به این سوال که تغییر کاربری برخی از منازل مسکونی به تجاری باعث ایجاد ترافیک در برخی از مناطق شهری شده است. آیا در تغییر کاربری منازل مسکونی به تجاری، شهرداری نظر پلیس را در رابطه با وضعیت ترافیک منطقه جویا می شود، گفت: در تهران ما چنین موضوعی نداریم و درحال حاضر ما مشکلی در این خصوص با شهرداری نداریم.

وی ادامه داد: اما یک موضوع جدی در تهران وجود دارد تحت عنوان کمبود پارکینگ. چه در مراکز تجاری و حتی منازل مسکونی با کمبود پارکینگ مواجه هستیم و به نظر می رسد باید یک نگاه جدیدتری به این موضوع شود و بحث پارکینگ را جدی تر بگیریم.

رییس پلیس تهران بزرگ خاطرنشان کرد: حتی در وزارت خانه ها و سازمان ها نیز باید به این موضوع جدی تر پرداخته شود. ما عین این نظر را در شورای ترافیک شهر تهران و همچنین شورای شهر اعلام کرده ایم و آن ها نیز این موضوع را دنبال می کنند.

منبع: ایلنا