هدف از حضور در بورس کالا فقط سودآوری نیست
کد خبر: ۱۹۹۲۱ | تاریخ انتشار : ۲۸-۱۰-۱۴۰۱ - ۱۲:۱۳ | نسخه چاپی نسخه چاپی
رییس هیات مدیره گروه بهمن:

 رئیس هیات مدیره گروه بهمن در رد قیمت‌گذاری دستوری گفت: هدف ما از حضور در بورس کالا تنها افزایش سودآوری نیست بلکه ما به دنبال آن هستیم که از ابزارهای مالی متنوعی استفاده کنیم. صنعت خودرو گردش مالی بالایی دارد و این روش می‌تواند ما را در تحقق برنامه‌های تامین مالی‌مان کمک کند.

به گزارش ماشین نیوز ؛جمشید ایمانی در میزگرد تخصصی «بررسی جوانب و حاشیه های عرضه خودرو در بورس کالا» گفت: اکنون حتی قانون اجرا نمی‌شود. ماده۹۰ قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ اجرا نمی‌شود یا ماده ۱۰۱ قانون برنامه پنجم مبنی بر اینکه دولت باید مابه‌التفاوت قیمت بازار و قیمت دستوری را جبران کند، اجرا نمی‌شود. وی در همین رابطه افزود: قیمت گذاری دستوری به کالاهای اساسی مربوط است که نرخ بهره سال ۱۳۸۹ معیار است.

ایمانی یادآور شد: با این نرخ استهلاک در نظر گرفته شده در قیمت گذاری، هیچ شرکتی قادر به نوسازی ماشین الات خود نیست و بعد از یک دوره پنج ساله تمامی ماشین الات مضمحل خواهند شد.
رئیس هیات مدیره گروه بهمن با تاکید بر اینکه در شرایط فعلی، خودروسازان اختیاری برای عرضه تولیدات خود ندارند، گفت: خودروسازان بایستی بخشی از تولید خود را در طرح جوانی جمعیت و سهمی را هم برای طرح جایگزینی خودروهای فرسوده عرضه کنندو تنها ۳۰ درصد از تولید توسط خودروساز عرضه می‌شود.
ایمانی با تاکید بر اینکه برای ارزیابی نتایج عرضه خودرو در بورس کالا باید صبور بود، گفت: اگر یک سال تحمل کنیم خواهیم دید که جریان نقدینگی و میل به سهامداری باعث اصلاح ساختار خودروسازی‌ها خواهد شد.
برچسب ها: ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=19921

دیدگاه شما

آخرین اخبار