عملیاتى شدن استاندارد کاتالیست تا پایان سال
کد خبر: ۲۰۱۲۶ | تاریخ انتشار : ۰۲-۱۱-۱۴۰۱ - ۱۲:۱۴ | نسخه چاپی نسخه چاپی

اسلام پناه گفت: استاندارد ملی بازرسی و کالیبراسیون مراکز معاینه فنی خودرو به تصویب رسید.

مهدى اسلام پناه صبح امروز با حضور در صحن علنى شوراى شهر تهران به منظور ارائه گزارش روز ملى هواى پاک در جمع خبرنگاران گفت: مصرف سوخت و ورود قطعات استاندارد برای کاهش آلایندگی مورد توجه قرار گرفته و سازمان استاندارد باید تدابیری داشته باشد و در واقع باید شماره گذاری خودرو‌ها در بخش مجوز آلایندگی از سوی سازمان استاندار صورت بگیرد.

به گزارش ماشین نیوز ؛اسلام پناه گفت: استاندارد اجباری دوام DPF نیز به تصویب رسیده و استاندارد کاتالیز ۷۰ درصد اجرایی شده که امیدواریم به طور کامل اجرا شود.

اوگفت: مالکان خودرو‌های سبک و سنگین مکلف هستند که وسایل نقلیه خود را در زمان رسیدن به سن فرسودگی از رده خارج کنند، آیین نامه این ماده در خرداد ماه سال ۱۴۰۰ در هیات وزیران به تصویب رسیده است.

رئیس سازمان ملی استاندارد اضافه کرد: وزارت نفت مکلف بود در سه سال سوخت را مطابق با استاندارد ملی عرضه کند، سازمان حفاظت محیط زیست نیز باید از تولید سوخت بی کیفیت و فاقد استاندارد جلوگیری می‌کرد. از سال ۹۷ تا پایان سال ۱۴۰۰ هیچگونه ورود بنزین، مازوت و گازوئیل نداشتیم، اما امروز محموله‌هایی از سوخت‌ها با توجه به شرایط موجود، وارد کشور شده و گزارش آن را به دولت تقدیم کرده ایم.

او گفت: استاندارد روغن موتور و بنزین و نفت گاز نیز اجرا شده و اجرای استاندارد ملی گاز طبیعی نیز در دستور کار اولین جلسه شورای عالی استاندارد قرار دارد.

رئیس سازمان ملی استاندارد با بیان اینکه ما درصددیم استاندارد اجباری گاز طبیعی را در اولین جلسه شورای عالی استاندارد به تصویب برسانیم، تصریح کرد: درصدد هستیم که استاندارد گازوئیل و نفت کوره را نیز اجباری کنیم که تاکنون انجام نشده است.

او ادامه داد: در اجلاسیه اخیر شورای عالی استاندارد نیز استاندارد ملی بازرسی و کالیبراسیون مراکز معاینه فنی خودرو به تصویب رسید و با اجرای این استاندارد، نوعی هم طرازی در این زمینه انجام خواهد شد.

رئیس سازمان ملی استاندارد گفت: در تدوین استاندارد‌ها تمام ذینفعان دعوت می‌شوند و در همین راستا با مخالفت صریح سایر دستگاه‌ها در زمینه استانداردسازی نفت کوره مواجه شدیم. ما نتایج پایش خود را به دستگاه‌های نظارتی اطلاع می‌دهیم.

برچسب ها:, ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=20126

دیدگاه شما

آخرین اخبار