راه اندازی سریع ترین قطار هیدروژنی
کد خبر: ۲۰۲۱۵ | تاریخ انتشار : ۰۳-۱۱-۱۴۰۱ - ۱۲:۴۷ | نسخه چاپی نسخه چاپی

چین قطاری با آلایندگی صفر راه اندازی کرده که با استفاده از سلول های سوختی هیدروژنی و با استفاده از ابرخازن ها کار می‌کند.

به گزارش ماشین نیوز ؛ قطار چهار واگنی هیدروژنی ساخت چین قادر به حرکت با سرعت ۱۶۰ کیلومتر در ساعت است و سریع‌ترین قطار هیدروژنی تولید شده تا به امروز است.

این قطار که به طور مشترک توسط شرکت دولتی صنعتی CRRC و شرکت ترانزیت ریلی چنگدو ساخته شده، اولین قطار مسافربری با نیروی هیدروژنی در چین است که بردی معادل ۶۰۰ کیلومتر دارد و چیزی جز آب در محیط منتشر نمی کند. قابلیت رانندگی خودران، سازگار با فناوری مخابراتی نسل پنجم، راه اندازی، توقف و بازگشت خودکار به محل توقف از جمله قابلیت های این قطار است.

آلمان در این نوع امور پیشتاز است و از سال گذشته حدود ۱۴ قطار آلستوم با سوخت هیدروژنی را به خدمت گرفته است. قطارهای آلمانی با سرعت حدود ۱۴۰ کیلومتر در ساعت حرکت می کنند، اما برد بسیار بیشتری دارند که به ۱۰۰۰ کیلومتر می رسد.

در حالی که ژاپن و کره با تبلیغات فراوان به دنبال هیدروژن سبز به عنوان راه حل در عرصه حمل و نقل هستند، آخرین آمار نشان می دهد چین در استقرار واقعی ایستگاه های سوخت گیری هیدروژن پیشتاز است. فقط کمی بیش از ۱۰۰۰ ایستگاه سوخت گیری هیدروژنی در جهان وجود دارد که حدود یک سوم آنها در چین هستند.

برچسب ها:, ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=20215

دیدگاه شما

آخرین اخبار