ممنوعیت‌ها و محدودیت‌های ترافیکی جاده‌ها
کد خبر: ۲۰۳۶۱ | تاریخ انتشار : ۰۵-۱۱-۱۴۰۱ - ۱۳:۳۴ | نسخه چاپی نسخه چاپی

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا تمهیدات و محدودیت‌های ترافیکی جاده‌های کشور در تعطیلات پایان هفته را تشریح کرد.

به گزارش ماشین نیوز ؛سرهنگ احمد شیرانی درباره محدودیت‌های ترافیکی جاده‌های کشور برای تعطیلات پایان هفته گفت:‌ همانند هفته‌های گذشته، همکاران من در پلیس راهنمایی و رانندگی برای افرایش سفرهای بین‌شهری در تعطیلات پایان هفته از آمادگی لازم برخوردارند و تهمیدات لازم در این خصوص اعمال شده است. همچنین یکسری محدودیت‌ها نیز در جاده‌ها وجود دارد که لازم است رانندگان و مسافران با اطلاع از آن برای سفرهای خود برنامه‌ریزی کنند.

وی با بیان اینکه یکی از این موارد ممنوعیت تردد موتورسیکلت است، گفت: بر اساس تصمیمات اتخاذ شده تردد موتور سیکلت از ساعت ۱۲ ظهر روز چهارشنبه تا ساعت شش صبح روز شنبه از محورهای کرج – چالوس، هراز، فیروزکوه و محور تهران – سمنان – مشهد و بالعکس ممنوع است. البته تردد موتورسیکلت‌های انتظامی و امدادی برای انجام ماموریت‌های ضروری در مسیر مجاز جریان ترافیک بلامانع است.

شیرانی درباره محدودیت‌های تردد خودروی سواری درمحور چالوس نیز گفت:‌ تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۳ تا ۲۴ روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری از مرزن آباد به سمت کرج ممنوع بوده و در صورت اعلام مأموران پلیس راه درمحل، تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۶ تا ۲۴  همان روز از میدان امیرکبیر در کرج  و آزادراه تهران – شمال به سمت مرزن آباد به‌صورت یکطرفه خواهد بود.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا ادامه داد:‌ همچنین تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۳ تا ۲۴ روز جمعه از کرج و ابتدای آزادراه تهران – شمال به سمت مرزن آباد ممنوع بوده و در صورت اعلام مأمورین پلیس راه درمحل، تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۶ تا ۲۴ همان روز از مرزن آباد به سمت کرج و تهران بصورت یکطرفه خواهد بود.

وی با اشاره به محور هراز نیز گفت: در این محور تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۴ تا ۲۲ روز جمعه از رودهن به سمت آمل ممنوع بوده و در صورت اعلام مأموران پلیس راه درمحل، تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۶ تا ۲۲ همان روز از آب اسک به سمت رودهن، محدوده مشاء به‌صورت مقطعی یکطرفه خواهد بود.

شیرانی درباره ممنوعیت تردد وسایل نقلیه سنگین به استثناء حاملان موادسوختی و فاسدشدنی نیز گفت: تردد انواع تریلر، کامیون و کامیونت از محور کرج – چالوس و بالعکس کماکان ممنوع است. در محور هراز نیز تردد کلیه تریلرها کماکان ممنوع است. تردد کلیه کامیون‌ها و کامیونت‌ها به استثنای حاملان مواد سوختی و فاسد شدنی نیز از ساعت ۱۲ تا ۲۴ روز چهارشنبه و همچنین از ساعت شش تا ۲۴ روزهای پنجشنبه و جمعه از محور هراز ممنوع است.

به گفته وی در محور یاسوج – اقلید نیز تردد کلیه کامیون‌ها و کامیونت‌ها به استثنای حاملان مواد سوختی و فاسدشدنی از ساعت ۷ تا ۲۳ روزهای پنجشنبه و جمعه ممنوع بوده و مسیرهای یاسوج – اصفهان و یاسوج – شیراز به عنوان محور جایگزین در نظر گرفته شده است.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا افزود:‌ نکته قابل توجه این است که اجرای محدودیت‌های مذکور منوط به افزایش حجم تردد در محورها خواهد بود و چنانچه وضعیت ترافیک عادی باشد، با هماهنگی، اجرای محدودیت ها کان لم یکن خواهد شد.

شیرانی با اعلام شماره ۱۲۰ از رانندگان و مسافران خواست که پیش از شروع سفر حتما با این شماره تماس بگیرند و با اطلاع از آخرین وضعیت جوی و ترافیکی جاده‌ها و نیز محورهای دارای انسداد و محدودیت ترافیکی، مناسب‌ترین زمان و مسیر را برای انجام سفرهای خود انتخاب کنند.

منبع: ایسنا

........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=20361

دیدگاه شما

آخرین اخبار