- ماشین نیوز - https://www.mashinnews.com -

جنرال موتورز خودروهای خودران می سازد

به گزارش ماشین نیوز [1] ؛جنرال موتورز چند ثبت اختراع نیز در زمینه تولید خودروهای خودران داشته و قصد دارد یک وسیله نقلیه خودران روانه بازار کند که نیازی به کنترل انسانی ندارد و هدایت فرمان و ترمز گرفتن این وسیله نقلیه مستقل از تصمیم افراد انجام می شود.

اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه  های آمریکا می تواند برای صدور مجوز تردد تعداد محدودی وسیله نقلیه خودران به طور موقت در جاده های ایالات متحده اقدام کند. اما این کار با سختگیری های زیادی انجام می شود.

یکی از خودروهای خودران این شرکت اوریجین نام دارد که با همکاری شرکت هوندا تولید شده و صندلی های آن برای نشستن روبروی یکدیگر قرار گرفته اند و به راحتی ۴ مسافر را حمل می کند. انتظار می رود تولید این خودرو تا اواخر سال ۲۰۲۲  در کارخانه جنرال موتورز در دیترویت به پایان برسد و علاقمندان از سال ۲۰۲۳ قادر به خرید انها باشند.

جنرال موتوروز اولین بار در سال ۲۰۱۸ برای تولید خودروهای خودران برنامه ریزی کرد، اما تا به امروز توفیق چندانی در این زمینه نداشته است.

رسیدپی به قانون استقرار سریع خودروهای خودران در جاده های ایالات متحده بدون کنترل انسانی در کنگره متوقف شده است. طبق قانون فعلی، شرکت‌ها می‌توانند برای حداکثر اعزام ۲۵۰۰ وسیله نقلیه خودران تا دو سال ، از اعمال استانداردهای ایمنی وسایل نقلیه موتوری معاف شوند.