آیا تیگو۸ پرو  انتخابی مناسب است؟
کد خبر: ۲۱۴۴ | تاریخ انتشار : ۰۳-۱۲-۱۴۰۰ - ۱۹:۵۹ | نسخه چاپی نسخه چاپی
فونیکس تیگو8 پرو ، خودرویی که میتواند انتخاب خاص و جذاب باشد

این روزها رونمایی و اعلام قیمت خودروی تیگو۸ پرو به عنوان اولین و لوکس ترین محصول برند جدید مدیران خودرو ( فونیکس ) با جنجال زیادی روبرو بود و بحث های گسترده بر سر قیمت این محصول شکل گرفت.

به گزارش ماشین نیوز ،برای اینکه راجبع قیمت این خودرو قضاوت کنیم باید بررسی در بازار خودروی کشور و نمونه های وارداتی کارکرده داشته باشیم .
انصافا قیمت خودرو در ایران در مقایسه با بازارهای جهانی بسییار بالاست و این در مورد خودروهای ایرانی ، چینی صدق میکند و نمونه های وارداتی هم به دلیل محدودیت عرضه با قیمت های غیر منطقی عرضه میگردند .
اگر بخواهیم در رنج قیمت یک میلیارد هفتصد تا هشتصد در بازار خودروی ایران بررسی کنیم به خودروهای وارداتی دست دوم برمی خوریم ( با فرض قیمت موجود تیگو۸ پرو که یک میلیارد و هفتصد و پنجاه ) بر مبنای قیمت اعلامی با گزینه های وارداتی روبرو میشوید . مثلا هیوندای توسان توسان ۲۰۱۷ کم کار – سانتافه ۲۰۱۶ – کیا اپتیما ۲۰۱۶-۲۰۱۷ ، بنز سی ۲۰۰ مدل ۲۰۱۱ و اوت لندر میتسوبیشی ۲۰۱۶ و…… و حتی یک لکسوس آر ایکس ۳۵۰ مدل ۲۰۱۰ بالای دو میلیارد قیمت دارد و یا یک تویوتا پرادو نسل اول مدل ۲۰۰۹ نیز با حدود قیمتی ۲ میلیارد و….. خودروهایی که برخی با عمری بیش از ۱ دهه در مدلهای لوکس تر از تیگو۸ و در مدلهای هم سطح با عمری در حدود ۵ سال یا بیش تر عرضه میگردند و قطعا فاقد آپشن کلیدی تیگو۸ که شرکت سازنده روی آن تبلیغات ویژه و گسترده ایی نمود ( سیستم ADAS یعنی سیستمهای مدرن همیار راننده برای رانندگی ایمن و لذت بخش ) هستند . خودروهایی که قطعا نیاز آنها به قطعات یدکی و مصرفی بیشتر شده و تقریبا تمام آنها از گارانتی خارج شده و تامیین قطعات آنها به دلیل تحریم ها به سختی و با قیمت بسیار بالا صورت میگیرد. در سوی دیگر شما خودرویی دارید به نام تیگو۸ پرو که تمام امکانات ایمنی و رفاهی خودروهای وارداتی را در کنار سطح پیشرفته تری از امکانات دارند که هیچ کدام از رقبا ندارند .از سوی دیگر تیگو۸ پرو دارای گارانتی ۷ سال یا ۲۰۰ هزار کیلومتر است که در میان خودروهای موجود خاص و بی رقیب میباشد .
شرکت سازنده برای از گارانتی ۷ سال یا ۲۰۰ هزار کیلومتر نیز فراتر رفته و ۱۰ بار تا ۵ سال نیز کلیه سرویس ها را رایگان برای خودرو در نظر میگیرد . تا کیفیت و اطمینان خود را به موفق ترین و پر فروش ترین خودروی تولید برند چری در بازارهای جهانی نشان دهد .
اما روی دیگر ماجرا نیز هست . تیگو۸ پرو یک خودروی چینی است که به لحاظ برند با رقبای خود فاصله دارد و هنوز هم تصورات منفی نسبت به خودروهای چینی وجود دارد گرچه نسبت به گذشته این تصورات بهبود فراوان یافته و امروز خرید خودروهای نیمه لوکس چینی برای مردم قابل قبول است به طور مثال پیشتاز ورود چینی ها به بازار لوکس تیگو۷ بود که امروز به راحتی و با طرفدار بسیار با قیمتی بیش از یک میلیارد به فروش میرود .
تیگو۸ پرو خودرویی مطلوب و مناسب است که میتواند دربازار ایران با توجه به وضعیت خودروهای وارداتی خوش آتیه باشد اما در عین حال با چالش های بسیاری نیز روبرو است . باید این خودرو مورد استفاده مشتریان قرار گیرد و قطعا تجربه استفاده آنها میتواند تاثیرگذار باشد و چهره واقعی و ارزش این محصول را در بازار نشان دهد .

........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=2144

دیدگاه شما

آخرین اخبار