- ماشین نیوز - https://www.mashinnews.com -

هشدار پلیس در خصوص فروش قطعات یدکی تقلبی خودرو

به گزارش ماشین نیوز [1] ؛سرهنگ عبداله چولکی روز چهارشنبه اظهار داشت: شرایط اقتصادی اخیر و افزایش قیمت ها سبب شده است که مجرمان به سمت تولید و توزیع لوازم یدکی و مصرفی تقلبی خودرو روی آورند.

وی افزود: این افراد سودجو با تهیه و تولید لوازم یدکی و مصرفی بی کیفیت خودرو، چاپ و تهیه بسته‌بندی‌ و الصاق انواع برچسب مربوط به شرکت‌های معتبر، اقدام به پلمب کردن آنها به گونه ای حرفه‌ای و غیرقابل شناسایی می کنند.

معاون جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی فراجا ضمن هشدار به خریداران این قطعات توصیه کرد: خرید و تهیه روغن موتور، ضدیخ، لنت ترمز، لوازم یدکی و مصرفی خودرو از نمایندگی های مجاز شرکت های معتبر و با اخذ فاکتور رسمی انجام شود.

وی تاکید کرد: تعویض قطعات یدکی و مصرفی خودرو باید در نمایندگی‌های مجاز شرکت های خودروساز و با اخذ فاکتور رسمی انجام شود.

سرهنگ چولکی گفت: استفاده از لوازم یدکی و مصرفی تقلبی خودرو، خطرات جانی و مالی فراوانی را برای مردم ایجاد می کند؛ بنابراین وزارت صمت باید هرچه سریع‌تر اقدامات لازم را برای پیشگیری از این موضوع انجام دهد.

وی یادآوری کرد: شهروندان با مشاهده هرگونه فعالیت مشکوک در خصوص قطعات یدکی تقلبی خودرو برای بررسی با پلیس ۱۱۰ تماس بگیرند.