- ماشین نیوز - https://www.mashinnews.com -

رکورد تولید ماهانه خودرو شکسته شد

به گزارش ماشین نیوز [1] ؛«عبدالله توکلی لاهیجانی» افزود: خودروسازان کشور از ابتدای امسال تا پایان بهمن‌ماه توانستند پس از موفقیت‌های پی در پی، بیش از یک‌میلیون و ۱۲۶هزار دستگاه خودرو تولید کنند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، رشد ۲۵درصدی نشان می دهد.

وی گفت: نکته درخشان کار خودروسازان و زنجیره تأمین توانمند داخلی این است که فقط در بهمن ماه امسال بیش از ۱۳۱هزار خودرو در کشور تولید شده که رکورد تولید در همه ماه‌های پنج سال گذشته از سال ۱۳۹۷ تاکنون را شکسته است و نشان از عبور از بحران تولید در صنعت خودروی کشور دارد.

توکلی لاهیجانی خاطرنشان‌کرد: نکته مهم دیگر، تکمیل ۱۰۵هزار خودروی ناقص سال ۱۴۰۰ در نیمه نخست امسال بود که با احتساب آمار خودروهای ناقص، میزان افزایش تولید و تکمیل خودروهای ناقص نسبت به مدت مشابه پارسال بیش از ۳۶درصد افزایش داشته است و با ادامه روند کنونی، تولید و تکمیل خودرو در سال جاری نسبت به سال ۱۴۰۰، بیش از ۴۰ درصد رشد خواهد داشت.

وی بیان‌داشت: با این میزان رشد تولید در سال جاری نسبت به چهار سال گذشته، در عمل یکی از بالاترین رشدهای تولید خودرو در بین کشورهای تولیدکننده خودرو در کشور ما رقم خورده است.

این مقام مسوول وزارت صمت ادامه‌داد: براین اساس هدف‌گذاری انجام شده برای سال آینده تولید یک میلیون و ۸۰۰ هزار دستگاه خودرو است که البته پوست اندازی پلتفرمی و حرکت به سمت پلتفرم‌های (بُن‌سازه‌های) جدید خودروسازان بزرگ و خودروسازان بخش خصوصی درسال آتی برنامه ریزی شده است.

وی اظهار داشت: استفاده از بُن‌سازه‌های مشترک و هم افزایی در بین خودروسازان داخلی و تشکیل سازندگان رده یکم، از برنامه‌های پیش روی صنعت خودروی کشور در اجرای طرح تحولی این صنعت است.

منبع: ایرنا