ردیابی ۶ کامیون با راننده ایرانی در خاک اوکراین
کد خبر: ۲۲۳۴ | تاریخ انتشار : ۰۷-۱۲-۱۴۰۰ - ۱۴:۵۹ | نسخه چاپی نسخه چاپی

مدیرکل دفتر ترانزیت سازمان حمل‌ونقل جاده‌ای اظهار داشت: با توجه به راه‌اندازی سامانه ردیابی کامیون‌هایی ایرانی که با همکاری اتاق ایران از چند ماه گذشته انجام شد، تمام کامیون‌های ایرانی که با کارنه در تردد هستند از این سامانه و جی پی اس و سیستم ردیاب بین الملل برخورداند. براساس رصد کامیون‌ها از طریق این سامانه و براساس اخرین اطلاعات ردیاب بین‌الملل، ۶ دستگاه کامیون دارای راننده ایرانی در قلمرو اوکراین شناسایی کردیم.

به گزارش ماشین نیوز ؛جواد هدایتی درباره آخرین وضعیت تردد کامیون‌های ترانزیتی ایرانی در قلمرو کشور اوکراین اظهار داشت: در بین کشورهای اروپای شرقی یکی از کشورهایی که ایران با آن حجم مراودات تجاری بالایی دارد اوکراین است و این ارتباطات تجاری باعث افزایش تردد ناوگان بین دو کشور است و اوکراین جزو معدود کشورهای اروپایی بوده که تردد ناوگان تجاری آنها در ایران بیشتر از ناوگان ایرانی در قلمرو اوکراین است.

وی ادامه داد: با توجه به احتمال حملات نظامی در اوکراین و هشدارهایی که وجود داشت از هفته گذشته به شرکت‌های حمل و نقل در این باره اطلاع رسانی‌های لازم را انجام دادیم تا ملاحظات امنیتی را داشته باشند و تا جایی که می‌توانند از تردد از این کشور اجتناب کنند.

مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین‌لمللی سازمان راهداری با اشاره به ردیابی کامیون‌های ایرانی در اوکراین گفت: خوشبختانه با توجه به راه‌اندازی سامانه ردیابی کامیون‌هایی ایرانی که با همکاری اتاق ایران از چند ماه گذشته انجام شد، تمام کامیون‌های ایرانی که  با کارنه در تردد هستند از این سامانه و جی پی اس و سیستم ردیاب بین الملل برخورداند. براساس رصد کامیون‌ها از طریق این سامانه و براساس اخرین اطلاعات ردیاب بین‌الملل، ۶ دستگاه کامیون دارای راننده ایرانی در قلمرو اوکراین شناسایی کردیم.

وی با بیان اینکه حضور این تعداد کامیون با راننده ایرانی در قلمرو کشور اوکراین نشان می‌دهد که خوشبختانه شرکت‌های حمل و نقل هشدارهای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای را جدی گرفتند و این اطلاع رسانی‌ها موثر واقع شده است، افزود: امیدواریم کامیون حامل راننده ایرانی که جی پی اس آن به هر دلیلی فعال نیست در قلمرو اوکراین نباشد چراکه در این صورت شناسایی و کمک به این راننده سخت خواهد بود البته این احتمال بسیار ضعیف است.

هدایتی تاکید کرد: با مدیریت و هماهنگی بین شرکت‌های حمل و نقل و سفارتهای جمهوری اسلامی ایران در کی اف و دیگر کشورهای همسایه اکراین و ارتباطات اینترنتی که با رانندگان این ۶ دستگاه کامیون داریم خوشبختانه اکثر این کامیون ها از مناطقی که درگیری نظامی رخ داده، فاصله دارند. برخی از این کامیون‌ها به مرز لهستان نزدیک هستند‌ و برخی هم در جنوب و غرب اوکراین هستند که در حال بررسی امکان هدایت و خروج امن آنها از کشور رومانی و مجارستان هستیم.

این مقام مسئول در سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: علاوه بر این اقدامات از طریق سازمان‌های بین المللی مرتبط با حمل و نقل نیز پیگیر تدابیر برای خروج کامیون‌های با رانندگان ایرانی از کشور اوکراین هستیم.

 

منبع:ایلنا

........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=2234

دیدگاه شما

آخرین اخبار