- ماشین نیوز - https://www.mashinnews.com -

جاده کندوان از ظهر امروز یکطرفه می شود

به گزارش ماشین نیوز [1] ؛سرهنگ یدالله جهان‌تاب  افزود: محدودیت‌های ترافیکی در جاده‌های ارتباطی مازندران از امروز چهارشنبه دهم تا شنبه آینده ۱۳ اسفندماه جاری با هدف تخلیه بار ترافیکی در محورهای مواصلاتی این استان اجرا می‌شود.

وی با بیان این که محورهای شمالی هم اکنون فاقد هرگونه مداخلات جوی است، اظهار داشت: تردد خودروها در جاده کندوان، آزاد راه تهران شمال، هراز و فیروزکوه در زمان حاضر بصورت عادی و روان در جریان است.

مرکز کنترل ترافیک پلیس راه مازندران با شماره ۲۱۸۲۴۴۳۴ و ۲۱۸۲۴۴۲۰ با پیش شماره ۰۱۱ به طور شبانه روز آماده پاسخگویی در خصوص وضعیت راه‌های استان است.

برابر آمار، سالانه بیش از ۵۰۰ میلیون دستگاه خودرو در محورهای مازندران تردد دارند که ۱۱ درصد از این ترددها در محورهای اصلی و بقیه درون شهری است.

مازندران ۱۰ هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که حدود سه هزار کیلومتر از آن جاده اصلی و بقیه محور روستایی است.

رییس پلیس راه مازندران همچنین محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته در جاده‌های ارتباطی این استان به شرح زیر اعلام کرد:

موتورسیکلت:

تردد موتور سیکلت از ساعت ۱۲ امروز چهارشنبه تا ساعت ۶ صبح روز شنبه از محورهای کندوان، هراز و فیروزکوه و بالعکس ممنوع است و تنها تردد موتور سیکلت های انتظامی و امدادی برای انجام ماموریت های ضروری در مسیر مجاز جریان ترافیک بلامانع است.

محور کندوان:

تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۳ تا ۲۴ روزهای چهارشنبه و پنجشنبه ۱۰ تا ۱۱ اسفندماه جاری از مرزن آباد به سمت کرج ممنوع است و در صورت اعلام ماموران پلیس راه درمحل، تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۶ تا ۲۴ همانروز از میدان امیرکبیر کرج و آزاد راه تهران شمال به سمت مرزن آباد یکطرفه خواهد بود.

تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۳ تا ۲۴ روز جمعه دوازدهم اسفندماه جاری از کرج و ابتدای آزاد راه تهران شمال به سمت مرزن آباد ممنوع است و در صورت اعلام مامورین پلیس راه درمحل، تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۶ تا ۲۴ همانروز از مرزن آباد به سمت کرج و تهران بصورت یکطرفه خواهد بود.

به استثنای حاملان موادسوختی و یا فاسد شدنی، تردد انواع تریلر، کامیون و کامیونت از محور کرج چالوس و بالعکس کماکان است.

محور هراز:

تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۴ تا ۲۴ روز جمعه دوازدهم اسفندماه جاری از رودهن به سمت آمل ممنوع است و در صورت اعلام مامورین پلیس راه در محل، تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۶ تا ۲۲ همانروز از آب اسک به سمت رودهن در محدوده مشاء بصورت یکطرفه خواهد بود.

تردد تریلرها، کامیون و کامیونت ها به استثنای حاملان مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت ۱۲ تا ۲۴ امروز چهارشنبه و همچنین از ساعت ۶ تا ۲۴ روزهای پنجشنبه و جمعه یازدهم و دوازدهم اسفندماه جاری از محور هراز ممنوع است.

اجرای محدودیت های یاد شده منوط به افزایش حجم تردد در محورها است و در صورت عادی بودن وضعیت ترافیک، با هماهنگی، اجرای محدودیت ها لغو می شود.

منبع: ایرنا