عرضه ۵۰۰ هزار خودروی داخلی از هفته آینده
کد خبر: ۲۲۳۵۸ | تاریخ انتشار : ۱۰-۱۲-۱۴۰۱ - ۱۳:۳۳ | نسخه چاپی نسخه چاپی

سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت از عرضه بیش از ۵۰۰ هزار دستگاه خودروی داخلی از هفته آینده در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو خبر داد.

به گزارش ماشین نیوز ؛امید قالیباف در نشست خبری افزود: همه خودروسازان داخلی از جمله ایران خودرو، سایپا و خودروسازان بخش خصوصی به‌جز گروه بهمن در این طرح حضور خواهند داشت.

وی افزود: عرضه خودرو‌ها با قیمت‌هایی است که از سوی شورای رقابت تعیین می‌شود.

قالیباف ادامه داد: شرایط ثبت نام افراد، همان شرایط اعلامی در طرح‌های قبلی است و با ثبت نام در این سامانه مطابق وعده وزارت صمت دیگر چیزی به نام قرعه کشی نخواهیم داشت.

وی اضافه کرد: در این طرح حدود نصف قیمت هر خودرو به عنوان ودیعه در حساب افراد مسدود می‌شود که خودرو به خودرو متفاوت خواهد بود.

مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: چنانچه تقاضای خودرویی از عرضه خودرو در این طرح بیشتر شود، یک فهرست انتظار تعریف شده و نوبت افراد برای تحویل خودرو مشخص می‌شود که به احتمال زیاد از سه ماه تا یک سال خواهد بود.

وی افزود: با عرضه سنگین یادشده، همچنین انجام واردات خودرو و انجام واردات از مناطق آزاد، بازار خودرو شرایط خوبی خواهد داشت و انتظار می‌رود به تدریج به آرامش برسد.

قالیباف تاکید کرد: عرضه این خودرو‌ها در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو خواهد بود و در بورس کالا انجام نخواهد شد.

وی ادامه داد: پس از انجام طرح واردات خودرو در سامانه یاد شده و مشخص شدن وضعیت و تکلیف افراد، بلافاصله عرضه خودرو‌های داخلی در این طرح آغاز خواهد شد.

........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=22358

دیدگاه شما

آخرین اخبار