- ماشین نیوز - https://www.mashinnews.com -

بنتلی در سال ۲۰۲۱ رکورد فروش خود را شکست

به گزارش ماشین نیوز [1] ؛در سال ۲۰۲۱ بنتلی رکورد فروش خود را شکست. در مجموع، این برند لوکس ۱۴ هزار و ۶۵۹ وسیله نقلیه را به فروش رساند. این عدد افزایش ۳۱ درصدی را نسبت به سال ۲۰۲۰ نشان می‌داد.

به نقل از موتور وان، خودروی بنتایگا با سهم ۴۰ درصدی از کل فروش، پرفروش‌ترین محصول بنتلی بود. این یک رکورد فروش جدید، برای این کراس اوور لوکس بود. حدود ۲۰ درصد از فروش این خودرو را نوع هیبریدی آن تشکیل داده است. خودروی کانتیننتال GT نیز ۳۳ درصد از کل فروش این برند را به خود اختصاص داد و حدود ۶۰ درصد از فروش این خودرو برای کوپه و ۴۰ درصد برای کانورتیبل به ثبت رسیده است.

سدان فلایینگ اسپور نیز ۲۷ درصد از کل فروش سال این شرکت را به خود اختصاص داده است. بنتلی انتظار دارد این رقم در سال ۲۰۲۲ به دلیل در دسترس قرار گرفتن پیشرانه هیبریدی افزایش یابد.

خودروهای لوکس بنتلی

از نظر بازار‌های منطقه‌ای در سراسر جهان، قاره آمریکا بیشترین حجم بنتلی را در سال ۲۰۲۱ میزبانی کرده است. این خودروساز ۴۲۱۲ خودرو را به این منطقه ارسال کرده است که نسبت به سال قبل ۳۹ درصد افزایش و رکورد جدیدی را به ثبت رسانده است. چین نیز با ۴۰۳۳ تحویل در سال ۲۰۲۱ دومین بازار بزرگ از نظر حجم بود. این میزان نسبت به سال ۲۰۲۰، ۴۰ درصد افزایش داشت.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران